Skip to main content

Geachte m, ik heb onlangs mijn abo verlengd. Hierbij hebben jullie alle kpn-compleet voordelen zonder kennisgeving verwijderd. Geen €5,- korting en geen mb verdubbeling meer. In plaats daarvan geven jullie een lullige €2,50 hussel korting. Is dit de manier waarop jullie trouwe klanten bedienen? Of zijn jullie de trouwe all-in klanten liever kwijt? Mvg R Bos

Verlengen is feitelijk gewoon een nieuw abonnement afsluiten met behoud van het telefoonnummer. Een nieuw abonnement betekend dus dat het oude stopt. Alle voordelen die daarbij hoorden zijn dus ook weg.

Als je bij het verlengen een beetje opgelet had, dan had u precies geweten wat u ging betalen en hoeveel data u zou krijgen.


Klopt, echter de door mij genoemde voordelen die zijn afgepakt behoren niet bij het mobiele abonnement maar bij het kon compleet pakket waaronder dit abonnement valt. In voorgaande abo wijzigingen werden die voordelen gewoon meegenomen. Dus jouw verhaal gaat niet op.


Hoi @Defender90 en welkom op ons forum!

Ik kan me jouw gedachte voorstellen, maar @Nick83 heeft wel gelijk. Als je jouw abonnement verlengd komt het oude abonnement en alle kortingen die daarbij horen te vervallen. Uiteraard krijg je bij het nieuwe abonnement nieuwe voordelen die horen bij de nieuwe, Hussel abonnementen.
Het is afhankelijk van welk abonnement je hebt afgesloten welke korting je krijgt. Dat verschilt van €2,50 per maand korting (op de kleinere abonnementen) tot €7,50 (op de hoogste abonnementen) De verdubbeling van data op de nieuwe mobiele abonnementen hebben wij inderdaad niet meer. Daar in tegen zijn de nieuwe Hussel abonnementen in verhouding wel vaak voordeliger dan dat de oudere abonnementen waren. Let op, om gebruik te maken van de husselkorting op mobiel is het wel noodzakelijk dat er ook vaste diensten van ons op jouw adres aanwezig zijn.


KPN Compleet geldt niet voor "KPN Hussel" abonnementen. Dat geldt alleen voor "KPN Mobiel" abonnementen. KPN Mobiel abonnementen zijn oudere abonnementen.

Alle abonnementen die nu afgesloten worden, en die je dus ook krijgt bij verlengen, zijn Hussel abonnementen. Daarvoor is KPN Compleet dus niet van toepassing. 

Ik dacht dat er een versie was van de "Voorwaarden KPN Compleet" waarin duidelijk beschreven was dat het niet van toepassing was voor abonnementen afgesloten na een bepaalde datum. Maar die versie kan ik niet meer vinden. De versie die nu op de site staat is van 2017. Daarin staat geen einddatum ofzo. Er word alleen gesproken over "KPN Mobiel" abonnementen. Daaruit zou je moeten afleiden dat het dus niet geldt voor Hussel abonnementen.


Beste @Nico_ , je weet het leuk te brengen. Dat moet ik toegeven. Kpn liegt niet als het niet de volledige waarheid verteld. Ik ben er duidelijk op achteruit gegaan. Verder vraag ik mij af wat de consequenties zullen zijn als ik andere diensten zoals tv, internet of vast bellen aan een wijziging onderwerp. Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat kpn blijkbaar niet zo content is met de voordelen die trouwe klanten genieten en daar graag verandering in aanbrengt. 


Het ligt eraan wat voor wijziging je zou doen met het tv, internet en telefoon abonnement. Zou je een kleine wijziging doen zoals een zenderpakket aan of uitzetten, een extra ontvanger bijbestellen of iets dergelijks dan zal er voor de voordelen van je vaste diensten niets veranderen. Als je qua vaste diensten nog geen husselpakket hebt en je zou je pakket omzetten naar een husselpakket, ja dan zal daarvoor ook het nodige wijzigen.

Wij zijn zeer content met al onze klanten en kijken ook regelmatig naar de mogelijkheden qua verandering om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en te laten genieten van de voordelen die het heeft om zowel mobiel als vaste diensten bij ons af te nemen.

Ik wil best wel voor je kijken wat het nu scheelt en of het wellicht voordeliger zou zijn om je vaste aansluiting naar een hussel om te zetten mocht je die nog niet hebben. Als je hiervoor jouw forumprofiel zou willen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb dan kan ik aan de slag voor je.


Beste Nico, ik weet voor eerst voldoende. Daarnaast ervaar ik dit forum ook niet als ideaal communicatie-middel.

Mvg, Rob