Skip to main content

Ik heb afgelopen Juni mijn sim only weer verlengd met een jaar, niks spannends alles werkt, tot ik vandaag de 16e uit t niets bericht kreeg dat ik mijn deelbundel van 50gb pet maand had gedeeld.met vrouw en dochter. Ook niet vreemd dit staat inmiddels.op automatisch dus dat klopt. Echter was dit altijd op de 1e vd mnd. Nu is t de 16e en word t ineens vanaf de 16e gedaan. Why?! Mijn contract is op de 24e gestart dus dat is niet hetzelfde......ik vind t raar, iemand uitleg?

Hallo @DennisL77 

Het was bij KPN lange tijd gebruikelijk dat bij mobiele abonnementen de factuurperiode op de 1e dag van de kalendermaand begon. Sinds enige tijd stapt KPN daar vanaf. De periode kan nu op elke dag in de maand beginnen. MB's delen gebeurt daardoor niet meer door iedereen op de 1e van de maand maar gespreid over de hele maand, waardoor ook de systeembelasting wordt gespreid.

Nieuwe klanten en klanten die hun abonnement verlengen worden omgezet naar het nieuwe systeem. Vaak heb je daardoor een eerste periode van een deel van de maand, waarna op een willekeurig gekozen moment de reguliere periode begint.