Skip to main content

Ik heb mijn data bundel gewijzigd voor mijn abbonement. Ineens is ook het gehele abbonement aangepast naar een nieuwe einddatum. Ik kan ineens mijn huidige abbonement niet meer verlengen. Dat zeggen ze er niet bij als je je bundel wijzigd. De zoveelste keer dat dingen niet duidelijk worden aangegeven. 

 

 

Hoi @Jdb3118 

Welkom op het forum van KPN.

Je kun je data bundel elke maand één keer wijzigen (omhoog of omlaag) binnen je Mijn KPN en de Mijn KPN app, dit is een wijziging en géén verlenging van je mobiele abonnement.
Met het wijzigen van je data bundel van bijvoorbeeld 12GB naar 20GB veranderd er dus niets aan de einddatum van je mobiele overeenkomst, en zou die dus niet naar een nieuwe einddatum moeten gaan.

Zelf heb ik ook al een paar keer mijn bundel gewijzigd voor mijn mobiele abonnement, maar nooit dat daarmee mijn mobiele contract werd verlengd, want dat gaat via een andere weg.

Heb je niet per ongeluk op de verkeerde button gedrukt binnen je Mijn KPN?, bijvoorbeeld op een button waarmee je jouw mobiele contract kon verlengen?

KPN hoeft bij een wijziging niets te melden, aangezien elke mobiele klant éénmaal per maand zijn bundel kan en mag wijzigen, hiervan krijg je in de meeste gevallen wel een sms bericht toegestuurd.
Daarnaast gaat een wijziging pas in, zodra je nieuwe factuurperiode van start gaat, bijvoorbeeld op de 1ste van elke maand.

Als je wilt dat een moderator nog even voor je gaat kijken binnen je klantgegevens, vul dan alvast je forum profiel volledig in, met de volgende gegevens:

  • Klantnummer mobiel
  • Je 06-nummer
  • Postcode en huisnummer
  • En vul in het veld van persoonlijke opmerkingen die laatste vier cijfers in van je bankrekening.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk!
Zonder deze gegevens, kan een moderator je niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat een moderator je voorziet van een antwoord, afhankelijk van de drukte op het forum.


Hallo @Jdb3118, welkom op bij de KPN Community!

Je kunt inderdaad jouw bundel maandelijks wijzigen, zoals @Michel.uit.Arnhem aangeeft. Dit is alleen een wijziging van jouw bundel, geen verlenging van het abonnement. Wel is het zo dat een wijziging niet direct ingaat. Deze gaat in per de eerste volgende factuurperiode. Terwijl je hierop wacht, kan het inderdaad zijn dat je niet kunt verlengen. Je kunt namelijk maar 1 wijziging per keer doen. 

Als jouw abonnement wel ineens verlengd is, dan lijkt het erop dat je per ongeluk niet alleen jouw bundel hebt gewijzigd. Maar op dit moment is dat lastig te zeggen, want ik weet niet precies wat je gedaan hebt. Kan je dit misschien uitleggen? Misschien met behulp van screenshots (waarbij je de belangrijke gegevens wegpoetst), zodat we makkelijker met je mee kunnen denken.