Skip to main content

Graag zou ik een duidelijk antwoord willen waarom het technisch niet mogelijk is om mijn naam te wijzigen op mijn contract. Mijn geslachtsnaam/achternaam is gewijzigd, alle documenten zijn aanwezig. Zo ook mijn legitimatie bewijs. Mijn BSN is echter het zelfde gebleven, zo ook mijn geboorteplaats, geb datum ect. Dus nog steeds één en de zelfde persoon! KPN winkel en online geeft echter aan dat het niet mogelijk is, behalve bij het overnemen van mijn eigen contract. Dat wil zeggen ik moet mijn eigen contract overnemen van mij zelf! Wat in weze dezelfde persoon is. Maar als je een abonnement met telefoon hebt, dien je het gehele telefoondeel in 1x te betalen. Ik zal hoogstwaarschijnlijk niet de enige zijn die hier vraagtekens bij heeft. Het is 2022 en bij alle instanties is dit mogelijk, bij een bank, bij de zorgverzekering ect. Graag zou ik hiervoor zsm een oplossing willen! Want nu loopt er een contact bij de KPN van een persoon met een achternaam die nietig is verklaard! Is dat dan wel rechtsgeldig?  Graag zsm antwoord voordat ik een serieuze klacht ga indienen. Ik hoor het graag! 

Welkom op het forum @RockySmoke! Ik heb de regels voor je nagekeken. Op het moment dat dezelfde persoon het contract blijft houden mogen we wijzigen zonder contractovername. Tenzij er sprake is van het wijzigen van meerdere gegevens. Ook als dat gaat om de combinatie voor- en achternaam. Of voornaam en geslacht. Begrijp ik goed dat in jouw geval alleen de achternaam veranderd is? Dan kunnen we het voor je wijzigen. Wel moet hiervoor ten alle tijde SMS-verificatie plaatsvinden. Dit betekent dat ik via het forum dit niet voor je kan wijzigen. Wat ik je wil aanraden is 0800 - 0402 te bellen. Als je daar aangeeft dat je alleen je achternaam wilt wijzigen dan kunnen die dit proces met je doorlopen. Ik weet niet zeker waarom de medewerkers in de winkel dit niet voor je in orde hebben kunnen maken, tenzij je dus meerdere gegevens tegelijkertijd wilt wijzigen. 

Laat je hier weten of het met de klantenservice gelukt is het op te lossen?