Skip to main content

Om voordelig met Curaçao te bellen schafte ik een Voordeelbundel buiten EU aan. Daarvan is in NL een deel gebruikt.

Met nog een resterend tegoed zijn we naar Frankrijk gereisd en bellen vanuit daar met Curaçao.

Nu worden plotseling extra kosten in rekening gebracht, is dat juist?

 

Hoi Jan, waarschijnlijk wel. Verbruik in het buitenland wordt door de buitenlandse provider aan ons doorgegeven waarna wij dit verwerken tegen je bundel. Hierbij is het zo dat internetverbruik over het algemeen vrij snel doorgegeven en verwerkt is. Maar bij bellen kan het tot wel drie dagen duren voor we alles binnen hebben. Dat betekent dat als je de bundel opmaakt het dus even kan duren voor dit ook in je MijnKPN te zien is. Als je dan in die tussentijd opnieuw belt, dan wordt dat dus uiteindelijk verwerkt als buitenbundelkosten. Ik kan dit nog even voor je nakijken. Vul in dat geval je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.


@Erik_ 

Relevante profielgegevens heb ik inmiddels aangevuld


Dank je, Jan. Ik ben er ingedoken en ik zie de oorzaak al. De voorwaarden van de Voordeellanden buiten de EU bundel dekken alleen kosten voor bellen vanuit Nederland naar een van die Voordeellanden. Voor bellen vanuit een ander EU land naar een land buiten de EU geldt het niet. Dus, terwijl je nog in Nederland was, viel het bellen binnen de bundel. Maar voor het bellen naar Curaçao vanuit Frankrijk worden wel kosten in rekening gebracht.

 

De info daarover vind je op onze Bellen, sms’en en internetten in het buitenland pagina. Onderaan bij de veelgestelde vragen zie je dan dit:

Bellen en internetten met de voordeelbundels voor buiten de EU

Voordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?

  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Voordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Voordeellanden buiten EU bundel

Wat valt buiten de Extra Bundel?

  • Bellen van het land waar je bent naar een land uit de Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen vanuit een EU land naar een land buiten de EU
  • Bellen van NL naar een land uit de Overige landen buiten EU bundel

@Erik_ 

Bedankt voor info, het is me duidelijk.

Gelukkig was de ontvanger in Curaçao niet bereikbaar en is slechts een gering bedrag afgeschreven voor de meldtekst.

Cruijff zei al: Elk nadeel heb z’n voordeel.