Skip to main content

Is het mogelijk om, bij verhuizing naar België, mijn Nederlandse mobiele nummer te behouden via een grenspostadres? Op de website www.grenspostadres.nl staat dat dit zou moeten kunnen en dat zelfs Belgen en Duitsers via deze methode een abonnement bij een Nederlandse provider af te sluiten. Voor mij is het zeer belangrijk dat ik bereikbaar blijf op mijn huidige Nederlandse nummer, dus ik ben erg benieuwd of dat via deze weg kan.

Hallo @Nederbelg ,

Volgens de informatie op die website zou dat werken. Maar dat gaat jou wel geld kosten voor een abonnement bij hun. 

Ik adviseer jou om het woonadres van jouw abonnement in Nederland te houden, desnoods bij een familielid. 

Het KPN netwerk bevindt zich alleen in Nederland. Ook al kan je je telefoon nu in heel Europa tegen dezelfde kosten gebruiken; het blijft Nederlands.
Door afspraken in de EU mag een provider geen abonnementen verkopen / hebben buiten zijn eigen land.
Het registratie-adres dient dus altijd in Nederland te zijn. Voor de facturen is een buitenlands adres wel mogelijk.

Denk je er aan dat je een Nederlands mobiel nr. onder de roam like home regeling eigenlijk niet langer dan 90 dagen per jaar in het buitenland "mag" gebruiken? Waarvan 30 aaneengesloten. Het dient voor de overige dagen eigenlijk in Nederland gebruikt te worden. Bij langer gebruik buiten NL valt het niet meer in de bundel.

Betaling van het abonnement kan alleen met een Nederlands IBAN nummer.