Skip to main content

ik ben al 10 jaar klant van vodafone, net 1 dag overgestapt naar kpn. nu kunnen mensen mij niet bellen, gaat direct over op voicemail. ik heb gebeld met jullie en ik krijg antwoord binnen 5 a 10 werkdagen. sorry maar ik ben gewoon niet bereikbaar. hoe kan dit? kunt u dit svp zsm oplossen? hartelijk dank. groeten van daniëlle 

Hallo @daniellekpn, welkom op het KPN forum! Dit is geen goede start van onze relatie, zeg. Ik begrijp dat er inmiddels een ticket voor de technische dienst is aangemaakt, maar ik begrijp ook dat je graag eerder gebeld wilt kunnen worden. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag even met je mee. Kan je mij vertellen of je door geen enkel nummer gebeld kan worden of kan je alleen door andere Vodafone gebruikers niet gebeld worden? Zou je ook nog jouw mobiele nummer aan je forumprofiel toe willen voegen? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’.


beste denise, goede vraag…heb er even een paar uitgezocht en toevallig zijn deze allemaal vodafone gebruikers. heb je hier een oplossing voor? groeten van daniëlle 


Het lijkt erop dat jouw overstap met nummerbehoud aan de kant van Vodafone niet helemaal goed is gegaan. Het is een wat technisch verhaal, maar het komt op het volgende neer: Als jij nu gebeld wordt door Vodafone nummers, dan zoekt Vodafone nog binnen zijn eigen register naar jouw nummer. Dit nummer bestaat alleen niet meer bij Vodafone en daarom krijgen jouw bellers een voicemail te horen. Vodafone moet deze registratie eraf halen, zodat er voortaan buiten het eigen register gezocht wordt naar jouw telefoonnummer. Helaas kan ik dit niet voor je oplossen, maar de technische dienst kan dit wel. Ik heb een notitie toegevoegd dat je niet door Vodafone nummers gebeld kunt worden. Zo weten mijn collega's direct wat hen te doen staat.

Helaas betekent dit wel dat je nog even niet bereikbaar bent voor Vodafone gebruikers. Maar misschien kan je hen vragen om je te bellen via Whatsapp. Bellen via Whatsapp gaat over het internet en zou dus wel moeten werken.


dank je wel! ik hoop dat ze dit snel kunnen oplossen. heeft een belletje van mij naar vodafone zin? fijne avond 


Ik ben bang van niet. De klantenservice kan jou waarschijnlijk niet verder helpen omdat je jouw nummer inmiddels actief is bij KPN en je geen abonnement bij Vodafone meer hebt. De technische dienst kan dit verder met Vodafone oppakken. :)


super dank je wel en we wachten het af.Â