Skip to main content

Ik heb mijn 06 nummer doorgeschakeld, maar kan deze niet meer opheffen.  De optie uitzetten is niet beschikbaar.  De optie aanzetten wel maar ik als ik daar een nummer intik dan krijg de melding: Fout met oproepinstelling, netwerk of  simkaartfout.

Beste @Thom Bijenhof, welkom! Erg vervelend dit.. Zou je het eens willen proberen door  ‘#21’ te bellen? Als dat ook niet werkt, kan je ##002# nog eens proberen te bellen. Werkt dat ook niet, vul dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en laat even weten dat je dat gedaan hebt. Ik help je er dan graag verder mee. 


Is het gelukt, @Thom Bijenhof? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


dag Marcia
 

Dank je wel voor je suggesties. Beide geprobeerd. Helaas geen resultaat. Ik blijf dezelfde melding ontvangen.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

mvg

Thom

 

Admin: privégegevens verwijderd en opgeslagen in je profiel


Wat vreemd dit.. Welk toestel heb je? En je weet zeker dat je exact de bovenstaande codes gebruikt hebt? Naar wat voor nummer heb je doorgeschakeld? Een vast of mobiel nummer? En op welke manier heb je dat gedaan? In je toestel zelf of via een bepaalde shortcode?


Dag Marcia,

Ik weet zeker dat ik de juiste codes heb gebruikt. Tot 2x toe.

Ik heb een LG6

en ik heb mijn nummer ** doorgeschakeld naar mijn werknummer, ook een 06 nummer. Ik heb dat via het toestel zelf gedaan.

Instellingen>>oproep>>overige instellingen>>oproep doorschakelen.

Ik hoop dat je met deze info iets kan.

Anders zit er niets anders op om te wachten totdat ik weer naar een KPN winkel kan/wil.

Dank alvast maar weer

 

Groet

Thom

 

Admin: 06-nummer verwijderd i.v.m. privacy


Zou je dan in plaats van #21 eens  ##21# willen proberen? 


Ik blijf dezelfde fout melding ontvangen.


Wat irritant dit.. Wil je nog eens kijken of je VoLTE (bellen via 4G) aan hebt staan in je toestel? Dat kan via: instellingen, verbindingen, mobiele netwerken. Daar staat dan ‘gesprekken en data of bellen via 4G’ geselecteerd. Als dit uit staat, wil je het aanzetten, je toestel uit en aanzetten en dan vervolgens nog eens proberen via #21. Als het dan nog niet werkt, laat ik het uitzoeken via onze technische dienst. 


Is het inmiddels gelukt, @Thom Bijenhof?


Dag Marcia,

Ik heb bellen op 4G aanstaan (is altijd al zo geweest). Het rare is dat ik ooit mijn toestel heb doorgeschakeld, en met enige regelmaat die doorschakeling heb uitgezet (via de telefoon) en weer aangezet. En opeens kwam dus die die fout melding toen ik probeerde om de doorschakeling uit te zetten. Het leek wel of die functie: doorschakeling uitzetten (ondanks dat ik het toestel had doorgeschakeld) niet meer werd herkend.

Als ik nu naar de optie doorschakelen ga op mijn telefoon, dan zie ik die uitstaat (wat niet zo is omdat telefoontjes naar dat nummer worden doorgeschakeld). Ik kan de functie dus niet uitschakelen, de optie altijd doorschakelen lijkt dan de optie te zijn, maar als ik dan een nummer intyp, dan krijg ik dus die foutmelding.

Het blijft bijzonder.

Overigens - het feit dat ik soms wat vertraagd reageer - komt omdat ik niet dagelijks op dit forum zit. Het ligt zeker niet aan jou, want ik waardeer het feit dat je je met dit probleem bezig houdt.

mvg

Thom


Geen enkel probleem hoor! Ik laat het uitzoeken door de collega's van de technische dienst, er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is? Ik ben heel benieuwd.


Oké. Dank! Ik laat je weten wat er uitkomt.

mvg Thom.


Dag Marcia,

Ik heb contact gehad met je collega en het probleem is opgelost.

Jouw collega had een gelijke oplossing maar formuleerde net even anders wat ik moest doen.

Ik dacht dat ik via de optie aan/uitzetten op mijn telefoon jouw oplossingen moest intoetsen. Maar ik begrijp nu dat #21 moest bellen, als je begrijpt wat ik bedoel.

In elk geval bedankt voor jullie support!

 

mvg

 

Thom


Ach! Goed dat het nu uiteindelijk toch opgelost is. Ik zal mijn bericht nog even aanpassen, zodat het duidelijker wordt!