Skip to main content
Antwoord

Netwerk zoeken duurt lang in het buitenland, met e-sim in iPhone

  • May 13, 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik heb in mijn iphone 2 e-sim kaarten, KPN (primair) en Simyo (secundair). Bij aankomst in het buitenland of bij een grensoverschrijding duurt het ontzettend lang voordat de KPN e-sim contact maakt met het nieuwe buitenlandse netwerk. De Simyo verbinding (ook kpn netwerk) is vele malen sneller beschikbaar. Bij een medereiziger met normale sim-kaart op het KPN netwerk is de verbinding ook snel beschikbaar, 

  • Simyo e-sim de-activeren zorgt niet voor versnelling
  • Soms helpt het om de KPN verbinding op 4G only te zetten (maar dat hoeft de medereiziger niet)

Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Erik-G . Dat is idd wel opmerkelijk.  Is dit in ieder ‘buitenland’ zo of valt het op bij bepaalde landen?

Ik heb er trouwens geen antwoord op oplossing voor.  Mijn advies bij dit soort issues is een terugbel afspraak maken.  Dan kan de collega een ticket aanmaken voor ons mobiele technische dienst. 

Zij zullen waarschijnlijk wel om een voorbeeld gaan vragen of het issue ook met een ander toestel voorkomt.  Heb je toevallig nog mede reizigers die hetzelfde ervaren?:

De terugbelafspraak kun je trouwens hier inplannen:

Contact en klantenservice | KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 14, 2025

Hoi ​@Erik-G . Dat is idd wel opmerkelijk.  Is dit in ieder ‘buitenland’ zo of valt het op bij bepaalde landen?

Ik heb er trouwens geen antwoord op oplossing voor.  Mijn advies bij dit soort issues is een terugbel afspraak maken.  Dan kan de collega een ticket aanmaken voor ons mobiele technische dienst. 

Zij zullen waarschijnlijk wel om een voorbeeld gaan vragen of het issue ook met een ander toestel voorkomt.  Heb je toevallig nog mede reizigers die hetzelfde ervaren?:

De terugbelafspraak kun je trouwens hier inplannen:

Contact en klantenservice | KPN


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Hoi Erwin, het geldt voor elk buitenland en met de laatste 3 versies van de iPhone Pro Max. Ik had in dit forum gehoopt op een oplossing, maar zal een contact opnemen met de technische dienst


Erwin van KPN
Moderator

Mocht hier wat nuttigs uitrollen willen we het graag weten, ​@Erik-GÂ