Skip to main content

In augustus is mijn mobiele nummer overgezet van een zakelijk Vodafone abonnement naar een particulier abonnement (met nummerbehoud). Daarna ben ik overgestapt naar KPN. Ik kwam er recent achter dat ik door een aantal mensen niet gebeld kan worden. Deze mensen hebben  idd een Vodafone abonnement. Hoe krijg ik dit snel opgelost? Heb simkaart in een ander toestel geprobeerd op verzoek van de klanten service, maar het probleem blijft.     

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Henk001

Aha, daar is er weer een, dit komt vaker voor.

Dit klinkt als een niet volledige portering (overgang tussen providers). Vodafone is waarschijnlijk “vergeten” om in hun systemen jouw nummer op ‘extern’ te zetten in plaats van ‘eigen nummer’.Daarom hebben alleen Vodafone klanten daar last van.

KPN moet dit met Vodafone opnemen denk ik. Hopelijk reageert een KPN moderator hier snel.


Hi Henk, welkom op het forum. 

@RBxx legt dit vrij goed uit. Er is nog een actie nodig vanuit Vodafone, die aansturing kunnen wij ook doen. Ik heb hier nog wel een aantal gegevens voor nodig. Allereerst jouw 06-nummer. Daarnaast ook 2 voorbeelden van 06-nummers die jou niet kunnen bereiken. Indien mogelijk ook met datum en tijdstip erbij waarop ze dit hebben geprobeerd, dit maakt het de techneuten makkelijker. 

Zou je mij deze gegevens in een privébericht willen sturen? 

Ik hoor graag van je. 


Henk, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex,

 

Network Services Supportdesk heeft het probleem opgepakt en het lijkt opgelost. Voor twee nummers welke me voorheen niet konden bereiken, ben ik wel bereikbaar nu. Er lijkt nog een probleem met een derde nummer, maar dit kan ik in wk 2 2020 pas definitief bevestigen. 


Hier het zelfde probleem gehad vorig jaar en keurig opgelost door KPN.

 

Nu heeft heeft mijn vrouw het (zeer vermoedelijk) ook weer. Nummer van Vodafone, voornamelijk die via 4G bellen, krijgen haar niet te pakken.

 

Probleem niet bekend bij KPN wordt er nu gezegd en verwijzen naar Vodafone. Vodafone kan niks doen zeggen ze omdat ze daar geen klant is.


Hallo @jjwonline 

Zoals hierboven uitgelegd wordt, ligt de actie bij Vodafone. Een portering moet helemaal voltooid worden. Omdat jouw vrouw geen klant (meer) is, kom je bij VF niet verder. KPN moet dit aansturen. Je zou KPN nog een keer kunnen bellen, misschien krijg je dan een medewerker die hiermee wel bekend is. Anders moet je hier wachten op een moderator, die wel de juiste afdeling kent. Succes!


Hallo @jjwonline 

Zoals hierboven uitgelegd wordt, ligt de actie bij Vodafone. Een portering moet helemaal voltooid worden. Omdat jouw vrouw geen klant (meer) is, kom je bij VF niet verder. KPN moet dit aansturen. Je zou KPN nog een keer kunnen bellen, misschien krijg je dan een medewerker die hiermee wel bekend is. Anders moet je hier wachten op een moderator, die wel de juiste afdeling kent. Succes!


Dank voor je reactie! Inmiddels iemand van de techdesk gesproken en die gaat e.e.a. in gang zetten… 👍🏻