Skip to main content
Vraag

Niet duidelijk of KPN Motorola Moto G9 Plus ondersteunt voor VoLTE (bellen over 4G)

• February 20, 2026
  • 27 reacties
  • 178 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2026

@PeterG Overigens heb ik pas onlangs van mijn provider KPN het bericht gekregen:
“Je mobiele telefoon kan alleen bellen en sms’en via het 2G-Netwerk. En dat netwerk gaat in heel Nederland uit. Je ziet op je telefoon misschien wel een 4G verbinding, maar dat is alleen voor mobiel internet. Vervang je telefoon als je wilt blijven bellen en sms’en. Ook naar 112.”
Dus er was eenvoudigweg tot nu toe geen aanleiding om problemen te verwachten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2026

Er gaat bij mij geen gesprek voorbij zonder dat ik even wat opzoek via een app. Of m'n agenda (cloud).

Anyhow. Je bent eigenlijk al aan een nieuw toestel toe. Android 11 valt de ondersteuning van om.

Je toestel is al 5 jaar en dat is best oud voor een smartphone. Over 1½ jaar zou ik daar zeker niet mee doorgaan. Dan is ie al 7 jaar. 

Fabrikanten zijn allang gestopt met ondersteuning van Android 11. Qua software én veiligheid updates. Ook Motorola. 

Mijn eerste smartphone in april 2020 had al Bellen via 4G (VoLTE) en Bellen via Wifi (VoWifi). Dat had ik bewust zo uitgezocht.