Skip to main content

Ik ben geconfronteerd met kosten van €0.99 pm voor het bellen met het nummer 08000402 service kpn. Het gesprek heeft 28 minuten geduurd omdat de internet verbinding niet op orde was, diverse test uit moeten voeren. Het blijkt dat het door mij gebelde nummer omgezet is naar een betaald service nummer 09060400382

na telefonisch contact met een medewerker blijft overeind staan dat ik het nummer 09060400382 hebt gebeld , zoals gemeld op factuur.

ik zelf blijf overeind houden dat dit niet het geval is geweest,het service nummer staat in mijn contacten telefoon omdat de internet verbinding regelmatig slecht is.

Bij de melding deze dienst kost €0.99 p.m had ik direct de verbinding verbroken.

Gisteren wederom contact gehad met de service afdeling , wel verzocht mij terug te bellen voor de zekerheid.Gesprek heeft 61 minuten geduurd om alle zaken door te nemen. uiteindelijk is er een monteur gekomen om het probleem op te lossen. De WiFi versterker Experia was kapot ‘ dit had ik telefonisch al gemeld omdat de lapjes niet branden !!

voordat ik heb gebeld de stappen van de on-line WiFi manager doorlopen , daaruit bleek dat de benodigde lampjes niet aan stonden.

als klant heb ik er veel tijd in moeten steken om een stabiel internet te verkrijgen. Het is een beetje de omgekeerde wereld, je betaald voor een dienst maar moet er zelf wel mee aan de slag om die dienst goed te laten functioneren.

Ik verzoek om restitutie van de berekende kosten , 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo Martin. Welkom op het forum van kpn.

Tja, die dure doorverbindservicediensten maken misbruik door hoge posities te kopen in Google. Dan zoek je bv op telefoonnummer kpn en krijg je die nummers. En die zijn altijd inderdaad zo'n 1 euro per minuut.

dat ik het nummer 09060400382 hebt gebeld , zoals gemeld op factuur.

Als DAT op de factuur staat dan heb je met dat nummer gebeld en ben je voor 0,99 per minuut doorverbonden met kpn. Dat is dus lekker verdienen geweest voor hen.
08000402 staat NIET op de factuur en heb je dus ook niet gebeld. Ook gratis nummers komen op je factuur te staan namelijk.
Ook kun je het zien aan de lijst laatst gebelde nummers in je telefoon.

Gelukkig weet je nu voortaan wel het gratis nummer van kpn. :slight_smile: .


Deze klacht komt hier op het forum vaker voor. Meestal na het zoeken van het telefoonnummer van KPN via Google of een andere zoekmachine en dan uitkomen op een dure nummerinformatie ‘service’.

Ik het kort komt het hier op neer:

  1. Pas op met zoekresultaten met daarin (betaalde) advertenties van belbedrijven.
  2. Bel altijd zelf naar 0800-0402 en dus niet via een ‘knop’   Bel KPN   o.i.d. op een website.
  3. Staat het 0906 nummer in de belgeschiedenis op je telefoon of op de factuur? Dan heb je dat zelf gebeld.
  4. KPN is geen partij hierin. Ik heb nooit gezien dat restitutie wordt gegeven.