Skip to main content

Hi, 

 

Ik zit met een probleempje. Vandaag was de overgang van T-mobile naar KPN mobiel. Sinds de overstap doet alles het wel, maar ik kan alleen niet gebeld worden, en ik kan geen sms-berichten ontvangen. Wèl kan ik uitgaand bellen via het mobiele netwerk, en bellen en gebeld worden via Whatsapp. 

Hierop heb ik de klantenservice gebeld en met de medewerkster ook van alles uitgeprobeerd om het werkende te maken. Verschillende codes voorafgegaan door een sterretje en een hekje uitgevoerd op mijn iPhone X, maar niets heeft geholpen. Ik heb zelf een aantal keren mijn telefoon aan en uit gezet, en zelfs de iPhone teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De simkaart in een andere telefoon gedaan en ook hier nog dezelfde problemen. 

De medewerkster kon nu helaas niets voor mij betekenen en heeft een bericht uitgestuurd naar de technische afdeling. Met de mededeling dat dit helaas wel 3 tot 5 werkdagen kan duren. Dit is best wel lang aangezien ik niet bereikbaar ben, ook niet voor mijn werk. Ook werkt mijn internetbankieren op mijn telefoon niet, aangezien ik mijn telefoon heb gereset. De app van de bank vraagt nu naar een verificatiecode via sms. :sweat:

Ook ben ik benieuwd hoe de technische afdeling mij gaat bereiken, nu ik niet gebeld kan worden? :thinking:

Weten jullie hier op het forum misschien nog een oplossing? Alvast bedankt!

 

Welkom bij ons op het forum @Boegs. Als je niet gebeld kunt worden is dat inderdaad lastig! Ik weet niet of wij er via deze weg meer voor kunnen doen, het klinkt als iets waarvoor wij ook de technische collega's aansturen. Met de gegevens die je al op je profiel hebt staan ben ik voor je gaan kijken, zo te zien hebben ze gisteravond iets gewijzigd aan de netwerkinstellingen. Heb je daarna het toestel nog eens opnieuw opgestart om te kijken of dat verschil maakt?


Beste @Jasper! Bedankt voor jouw reactie. Ik heb zojuist mijn toestel opnieuw opgestart, maar ik heb nog steeds dezelfde problemen. 

Het is nu maar hopen dat het snel wordt opgelost door de technische dienst. Echt ideaal is het niet.. :cry:   


Nee zeker niet ideaal. Ik zie dat de Technische Dienst op de hoogte is. Hoor graag van je als ze contact met je hebben opgenomen. 


Ik kan sinds vandaag weer gebeld worden en ik kan weer sms-berichten ontvangen! Het heeft iets korter geduurd dan werd aangegeven namelijk twee dagen. Maar zelfs twee dagen niet bereikbaar zijn is lang. Al met al ben ik er toch blij mee! :grinning:

Misschien nog een vraag voor KPN (en/of eventueel andere providers): Is dit altijd een probleem wat mogelijk kan voorkomen bij een overstap naar een andere provider? En kan de problemen die bij portering voortvloeien niet sneller worden opgelost?


Dat is inderdaad snel gegaan @Boegs, dat is fijn! Ik ben het met je eens dat elke dag die je niet bereikbaar bent te lang aanvoelt, gelukkig is het niet meer geworden dan dit.

Dit was niet iets wat we vaak zien bij de overstap van een andere provider, het hoort gewoon te werken zodra het nummer bij ons actief wordt. In de melding van de technische dienst zie ik niet staan wat ze precies hebben gedaan om het werkend te maken, maar het is gelukkig geen standaard ding dat bij elk nieuwe abonnement gebeurt.