Skip to main content

Ik vraag dit even namens mijn dochter.

Ze is overgestapt van HollandsNieuwe naar KPN.

Helaas is ze nu mobiel niet meer bereikbaar, bellers krijgen haar “oude” HollandsNieuwe voicemail te horen, dit terwijl ze zelf wel “uit” kan bellen.

Alle instellingen, resetmogelijkheden, simkaart in andere telefoon plaatsen, simkaart activeren etc. zijn al gedaan/gewijzigd/geprobeerd.

In oude topics las ik dat dit probleem vaker is voorgekomen wat de klantenservice  zou moeten weten lijkt me dan.

Maar helaas, alleen een verwijzing naar de KPN winkel is het resultaat. Deze belde haar via het KPN netwerk en, hoe vreemd, nu was ze wel bereikbaar. Dus gaf de persoon van de KPN winkel dat haar online gemaakte afspraak (ivm de Covod richtlijnen) kon worden gecanceld. Helaas krijgen bellers via een ander netwerk nog steeds haar oude voicemail (haar KPN voicemail is wel geactiveerd overigens) Het probleem ligt dus in de overname/omschakeling van het netwerk. Het kan toch niet zo zijn dat zij zelf actie moet ondernemen en contact op moet gaan nemen met HollandsNieuwe (Vodafone)?

Kan iemand op een deskundige manier hulp bieden? Het telefonisch contact met de klantenservice gaf ons, netjes uitgedrukt, geen deskundige indruk. Er dreigt hier het inmiddels alom bekende kastje naar de muur verhaal te ontstaan waardoor er nu de neiging ontstaat om toch maar weer een andere provider over te stappen, haar abonnement is gelukkig maandelijks opzegbaar.

Goedemiddag @Ron P., welkom op het forum! 
Dit lijkt te gebeuren als de portering niet helemaal goed doorgelopen is en is gelukkig ook goed te herstellen.
Ik ga er meteen voor je achteraan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij het 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Hallo Thomas,

 

Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd.

Dank alvast voor jouw snelle reactie


Bedankt voor de gegevens @Ron P., ik heb een ticket aangemaakt bij mijn collega's. Zij nemen hierover nog contact met jullie op!


Dankjewel @Thomas , we wachten in spanning af!


Hoi @Ron P., ik kan niet zien of ze nog contact met  jullie hebben gehad maar zie dat ze het ticket 5 januari in behandeling hebben genomen en het bij de verantwoordelijke partij neer hebben gelegd. 
Als die terugkoppelen dat het opgelost is melden ze dit nog bij jullie. Houd er wel rekening mee dat mijn collega's vanaf een afgeschermd of 088 nummer zullen bellen!


@Thomas, er is contact geweest met KPN. Het blijkt dat alleen de “Vodafone"-bellers niet doorkomen. Het probleem ligt dus bij Vodafone en is daar ook door KPN neergelegd. We wachten nog even af. 

Dank voor jouw hulp alvast, er zit in ieder geval beweging in!


Goedendag 

Ik heb een abonnement internet en bellen . Ik kan wel bellen meer niet gebeld worden. Ik had een Siemens Gigaset 910, aangesloten op de Experia box. Sinds enige tijd ben ik niet meer bereikbaar, maar ik kan zelf wel bellen. Ik dacht dat mijn basisstation overleden was dus een nieuwe gekocht Nu eveneens gigaset maar model  nu 475. Het probleem is gebleven. Telefoonkabeltje met mini stekkertje vervangen. Glaszelkastje stroonloos gemaakt en opnieuw opgestart, Geen resultaaat. Experia gereset met het knopje, na het opstarten geprobeerd: Geen resultaat. Experia stroom uit en na 10 minuten weer aangezet geen resultaat.

Misschien nieuwe Experia ? Internet via Wifi en soms ook via UTP is niet optimaal, ik dacht dat het Corona was, maar kan het Experia zijn? Hij is al op leeftijd...


@Thomas , het probleem is helemaal opgelost. Ik ben rijkelijk laat met mijn reactie, maar voor een bedankje is het natuurlijk nooit té laat 😉. Nogmaals dank!


Beste klantenservice van KPN, ik zie dat andere mensen dit probleem ook hebben en ik hoor sinds een tijdje dat mensen me telefonisch niet kunnen bereiken, terwijl ik ze zelf wel kan bellen. Ik hoop dat jullie dit snel op kunnen lossen!


Goedemiddag @Veenbal en @A. Hinz, welkom op het forum! Als jullie hier nog steeds problemen mee ervaren kijken/denken we natuurlijk graag even mee. Jullie kunnen hiervoor het beste een nieuw topic aanmaken. Iedere situatie en dus oplossing is namelijk uniek.
Nou kan ik me ook voorstellen dat hier enige haast bij is dus jullie kunnen hierover ook altijd even met ons bellen (vanaf een ander (mobiel) nummer op 0800-0402. Een collega van mij kan jullie daar direct helpen.

 

@Ron P.  bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat het inmiddels weer werkt!