Skip to main content

gisteren kwam ik bij de KPN winkel in Leeuwarden met afspraak, maar kwam niet verder dan het loket met een vriendelijke dame. ik wou graag mijn eventuele aankoop zien maar dat mocht niet en hulp met het overzetten van mijn gegevens deden ze ook niet. zijn dit de nieuwe regels van de KPN als je een nieuw mobiel toestel wilt kopen?

Zijn niet de nieuwe KPN regels.

Maar de corona regels denk ik.

Hierdoor zijn in alle winkels de service terug geschroefd niet alleen bij KPN.

Dus als je gegevens wil overzetten dan zal je dit zelf moeten doen of wachten tot de winkels meer vrijheid krijgen.


Ja ... elke winkel interpreteert de regels anders. Sommige winkels zijn strenger dan andere. Officieel is volgens mij alleen het afhalen van goederen toegestaan. En die moet je minimaal 4 uur van tevoren besteld hebben. Dus ja, wat KPN hier doet is ook conform de corona regels denk ik.


ik begrijp dat er corona- regels zijn, maar wat heeft het dan voor nut om alleen een loket te openen en je mag het toestel niet eens  zien. dan kun net zo goed via internet alles regelen


Het afhalen van producten was vorige week, nu mag je een winkel bezoeken


ik begrijp dat er corona- regels zijn, maar wat heeft het dan voor nut

Niet vragen naar het nut. Het is vanuit den Haag zo bepaald. KPN kan daar ook niets aan doen.

om alleen een loket te openen en je mag het toestel niet eens  zien. dan kun net zo goed via internet alles regelen

Ja, klopt. Of even wachten tot de regels versoepeld worden.

Even een "mooie" anekdote:

Hier verderop zit een auto dealer. Daar belde een klant naar toe met de vraag "mag ik even in de showroom bij een nieuwe auto komen kijken?". Ja hoor, zei de dealer, kom maar ff kijken. Een kwartiertje later stond er een boa voor de deur: 4000 euro boete.