Skip to main content

Beste mensen, ik heb mijn abonnement sim only verlengd bij KPN. Bij het aanbod stond dat ik mijn kosten €15 zouden bedragen. Daaronder stond: kosten over 2 jaar €15. Dus ging ik ervan uit dat tijdens de abonnementsperiode de kosten niet verhoogd zouden worden. FOUT. In de voorwaarden staat dat ze dat wel mogen. Hoezo liegen. Heb trouwens ook een foto gemaakt van de aanbieding.

 

Er is een kleine verhoging geweest 2 maanden geleden als ik me niet vergis. Wat is je nieuwe maandbedrag?


Deze maand is de verhoging geweest, heeft er natuurlijk niets mee te maken. €15 is €15.


Ach ja, ook de kleine lettertjes lezen… 

Er is altijd uitzondering voor inflatieverhoging.

Het fenomeen heet ( en is formeel) niet liegen, maar heet “Lying by omission”, het groot maken van voordelen en uit het zicht houden van nadelen. Een tool die volwassenen op een moment gaan herkennen.

 

Wat staat er in de Algemene Voorwaarden?

Dit staat er in de algemene voorwaarden: 

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren met ten hoogste de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen.Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we dit per 1 oktober. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. Met mobiele diensten bedoelen we telecommunicatiediensten die geleverd worden over ons mobiele netwerk en die geschikt zijn om buitenshuis of onderweg te gebruiken. Bijvoorbeeld mobiele abonnementen met internet en/of telefonie en sms, of Prepaid mobiel. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan 3 maanden klant bent.”


Dus als ik het goed begrijp kunnen ze van alles beloven in een advertentie en daarna weer ontkrachten in de voorwaarden. Dat slaat toch nergens op. Waarom geen sterretje geplaatst met de opmerking: zie voorwaarden. 


He, iedereen doet dat, kijk naar een willekeurige reclame. Welkom bij marketing. 


Mag dan wel zo zijn, maar ik ga op zoek naar een andere provider. Trouwens mijn kinderen hebben al opgezegd. Dit soort praktijken daar hou ik niet van. Als dit normaal wordt wie kun je dan nog vertrouwen. 


Ik ben bang dat je dit overal tegen gaat komen, bij wie je ook je abo neemt.

Wen er maar aan zou ik zeggen, er zijn overal algemene voorwaarden. Maar veel succes. 


Mag dan wel zo zijn, maar ik ga op zoek naar een andere provider. Trouwens mijn kinderen hebben al opgezegd. Dit soort praktijken daar hou ik niet van. Als dit normaal wordt wie kun je dan nog vertrouwen. 

Je beseft dat letterlijk ieder provider een jaarlijkse inflatiecorrectie toepast hoop ik?


Ben gewoon klaar met KPN. 


Nee, het vorige sim only abonnement bij KPN was €15 over de gehele looptijd. Dus ze kunnen het wel. Daarom bye KPN

Dan heb je het gewoon niet meegekregen want inflatiecorrectie is er al jaren!! Bij alle providers en dat is ook volkomen terecht.


Ben gewoon klaar met KPN. 

Zeg dat dan gewoon in plaats van de inflatiecorrectie de schuld te geven.

Leest u trouwens wel uw contracten door? Het staat namelijk niet alleen in de algemene voorwaarden maar ook letterlijk in uw contract. Kortom, u had dit kunnen weten.

 


Hallo @FrSp, wat spijtig te lezen dat je klaar bent met KPN! Mocht je problemen ervaren dan mag je altijd contact opnemen of voor dat onderwerp een topic openen. Bij storingen is direct contact het fijnste. 

Als antwoord op je vraag, hierboven is het antwoord al gegeven, komt dit door de inflatiecorrectie welke jaarlijks wordt toegepast. Deze wordt onder andere genoemd in de algemene voorwaarden en de bestelpagina. 


Beste allemaal, we accepteren gewoon dat er gelogen wordt in de advertentie. Ik lees de advertentie zoals het er staat. Kosten €15 na 2 jaar €15. Ik vind je moet het spelletje eerlijk spelen. Wat voor een maatschappij creëren we dan.


Lees dan óók de Algemene Voorwaarden. Die zijn direct gekoppeld aan welk abonnement je ook afneemt. Dit geldt uiteraard ook voor de acties/aanbiedingen/kortingen. Focus je daarom niet alleen op alleen het tarief! Zo simpel is het. 


Beste allemaal, we accepteren gewoon dat er gelogen wordt in de advertentie. Ik lees de advertentie zoals het er staat. Kosten €15 na 2 jaar €15. Ik vind je moet het spelletje eerlijk spelen. Wat voor een maatschappij creëren we dan.

Ik snap je gevoel wel maar zoals hierboven al besproken is: elke telecomaanbieder heeft dit en je wordt echt op voldoende manieren geïnformeerd/gewaarschuwd en zoals @Raspberry al terecht meldt die algemene voorwaarden zijn gekoppeld en dus onderdeel van je abonnement.

Je had echt beter je contract (net) zo goed kunnen lezen als dat je bij die advertentie heb gedaan. Dan had je nog binnen 14 dagen kunnen annuleren of was je voorbereid op de inflatiecorrectie.


Kijk eens KPN verliest de komende tijd een aantal tv internet en mobiel abonnementen. Omdat ik en mijn kinderen gewoon een andere provider gaan kiezen. Daarmee is voor ons de kous af. Einde discussie.


Doe gewoon wat voor jou het beste is. Succes verder!