Skip to main content
Beantwoord

Niet het volledig bedrag ontvangen voor oude toestel via Recommerce

• 29 januari 2025
  • 9 reacties
  • 51 keer bekeken

Heel slecht de inruil van mijn gsm bij het verlengen van mijn abonnement bij KPN. Recommerce zou 272€ geven voor mijn gsm. Tot op heden slecht 122€ ontvangen. De bonus van 100€ euro en de 50€ nooit ontvangen. Zijn niet te bereiken en reageren nergens op. Ook KPN doet niets zeggen dat je bij recommerce moet zijn. Heel slecht want ze wekkende de indruk dat t allemaal via KPN loopt. 

dit terwijl ik al jaren klant ben. Ben zeer ontevreden 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Roelfinae en welkom op de KPN Community! Vervelend dat je tot nu toe niet zo'n leuke ervaring hebt met Recommerce wat betreft de inruil van je oude toestel. 

Op welk moment heb je die €272 gezien voor jouw oude toestel? Kan het misschien zo zijn dat je een indicatie kreeg van de inruilwaarde toen je je toestel aanmeldde voor het inruilen op deze website? Dus voordat je 'm verstuurde. Later wordt dan door Recommerce bepaalt wat de daadwerkelijke inruilwaarde is en krijg je een mail of je daarmee akkoord gaat. 

Later in je bericht noem je twee bedragen die je als bonus zou krijgen, maar er geldt maar één bonus per ingeruild toestel. Wat bedoel je precies met de €100 en €50 die je niet hebt gekregen? 

Het beste kun je zelf Recommerce hier een bericht op sturen via hun contactformulier. Als je die invult, krijg je per mail een reactie van hun. Hopelijk kom je er met hun via deze weg eruit. 

Bekijk origineel

9 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Hoi ​@Roelfinae en welkom op de KPN Community! Vervelend dat je tot nu toe niet zo'n leuke ervaring hebt met Recommerce wat betreft de inruil van je oude toestel. 

Op welk moment heb je die €272 gezien voor jouw oude toestel? Kan het misschien zo zijn dat je een indicatie kreeg van de inruilwaarde toen je je toestel aanmeldde voor het inruilen op deze website? Dus voordat je 'm verstuurde. Later wordt dan door Recommerce bepaalt wat de daadwerkelijke inruilwaarde is en krijg je een mail of je daarmee akkoord gaat. 

Later in je bericht noem je twee bedragen die je als bonus zou krijgen, maar er geldt maar één bonus per ingeruild toestel. Wat bedoel je precies met de €100 en €50 die je niet hebt gekregen? 

Het beste kun je zelf Recommerce hier een bericht op sturen via hun contactformulier. Als je die invult, krijg je per mail een reactie van hun. Hopelijk kom je er met hun via deze weg eruit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 januari 2025

Het bedrag dat recommerce toont is inclusief bonus van 100€. Je krijgt een mail nadat je t toestel hebt opgestuurd dat t toestel 50€ minder waard is. Voordat je er op kan reageren (heb uiteraard gemaild) staat die 122€ op je rekening. Ze reageren niet op de diverse mails en heb meerdere keren formulieren geüpload en verstuurd. Verder blijft t heel stil. Had ik geweten hoe dit allemaal zou lopen dan had ik het toestel zelf verkocht en had ik sowieso meer ontvangen. Dacht dat t makkelijk was enja je vertrouwd dan toch op KPN 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 31 januari 2025

Ah ok. Dan snap ik de bedragen die je noemt. Wel raar dat je geen kans krijgt om een reactie te geven op de inruilwaarde die zij geven aan het toestel. Ik weet niet exact wat er in de mail staat die je krijgt, maar ik verwacht dan dat er niets speciaals met het toestel aan de hand was en dat ze onder de voorwaarden jou het bedrag hebben uitgekeerd wat het toestel nog waard was. 

De bonus wordt trouwens wel veel later dan de inruilwaarde van het toestel aan je uitgekeerd. Dat kan tot in totaal 28 kalenderdagen duren nadat je je documenten hebt geüpload en verstuurd aan Recommerce. Is deze periode al voorbij?

Ik raad je dan toch aan om het contactformulier op hun website in te vullen en daar je vragen en opmerkingen in kenbaar te maken. Een linkje naar het contactformulier vind je in mijn vorige bericht. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 februari 2025

Nog een x het formulier ingevuld en weer geeft Recommerce aan dat er verkeerde formulieren geüpload zijn en dat t te laat is voor de bonus. Geen oplossing dus. Alles nu in handen van de rechtsbijstand verzekering. Zeer slechte zaak van kpn/recommerce.  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 10 februari 2025

Hm, vervelend dat je niet verder komt bij Recommerce. Ik wil nog wel voor je kijken wat ik kan betekenen hierin. Zou je eens je profiel willen invullen en onder persoonlijke opmerkingen nog merk en type van het ingeleverde toestel willen vermelden en ook graag het Trade In-nummer. Dan ga ik navraag voor je doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

Dakje gegevens zijn al bekend bij kpn. Heb al twee maal contact gehad en zij. Kunnen niets doen. Als klant moet je t zelf naar uitzoeken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 11 februari 2025

Ik bied je hier de helpende hand. Het is aan jou of je die aangrijpt of niet. Het is in sommige gevallen mogelijk om contact te zoeken met Recommerce en ze te overtuigen om toch de bonus uit te betalen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 februari 2025

De zaak is in handen van de rechtsbijstand verzekering. Zij hebben de zaak overgenomen. 

groet Ineke 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 14 februari 2025

Ok. Dan is het afwachten wat daar uit komt. 

Reageer