Skip to main content

Wij zijn op Guadeloupe 10 -2- 2023. Hier zou ik kunnén bellen met mijn bundel. Maar nee, wel een provider Digicel maar kunnen bellen Ho maar.

Ook via Google maps kunnen werken zonder kosten. Toch even inloggen op mijn KPN en wat zien we……….forse extra kosten.

Dit klopt toch niet? Ook al de zelfde problemen in Sint Maarten - St. Martin. EU?  Beide landen.Ja toch?

Tuit geeft de site van KPN zelf aan.

Wat doe ik verkeerd?

vriendelijke groet,

Ronald

Sint Maarten valt niet onder je EU bundel (binnen abonnement). Saint Martin weer wel. Erg oppassen dus met welke provider je bent verbonden. Guadeloupe valt ook onder de EU bundel. 

Ik denk dus dat die extra kosten door het verblijf op Sint Maarten is zonder gebruik van een Supervoordeelland buiten EU bundel. 

Zie 

Http://kpn.com/buitenland .


Hallo Peter,

Dank voor je reactie. Wat betreft St. Maarten zou het kunnen kloppen. Echter het grootste probleem is dat KPN beweerd dat je in Guadeloupe ( en St Martin, Frans) gewoon kan Bellen en gebruik kan maken van je data zoals in Nederland. Guadeloupe is Frans dus een EURO land!! Dit klopt dus niet. Geen verbinding, bellen onmogelijk waardoor je in een situatie komt die je niet wilt. Ik heb er absoluut geen probleem mee extra kosten te maken indien nodig. Maar klets dan niet  als bedrijf dat het allemaal geen probleem is en o zo soepel en makkelijk is.

 

 

 


Heb je in Guadeloupe nog geprobeerd handmatig een (het) netwerk te vinden en kiezen? Of het alleen aan de automatische overgelaten. Dat wil niet altijd goed gaan.

Als je daar wel bellende mensen hebt gezien is er een netwerk.

Ik neem aan dat je er niet meer bent. Dan kan ook niet meer achterhaald waarom je geen verbinding kreeg.


Beste Peter,

Ja ook handmatig geprobeerd. Er zijn hier 4 aanbieders. In een vorig forum gelezen dat digicel- f wordt ondersteund.  En dat is ook de enige die aangeeft dat er service is. De rest niet. Ze toch allemaal geprobeerd. 

Wij zijn hier nog een aantal dagen en inderdaad men loopt hier vrolijk te bellen. Behalve deze Nederlander met zijn KPN abonnement en bundel.

Heel lastig ook I.v.m Google maps. Hoge extra kosten bij gebruik van enige minuten.

Voor de zekerheid nagekeken op mijn kpn, genoeg MB beschikbaar.

 

 

 


Erg vervelend. Aangezien de wachtrij van kpn moderators hier zo'n 3 dagen is zal ik ze even inseinen. Dan beslissen ze nog altijd zelf of ze dit eerder oppakken overigens.


Hi @Guadeloupe, welkom hier. 

Ik kijk graag met je mee waarom je geen verbinding kunt maken op Guadelupe. Overigens kun je geen kosten maken als je geen verbinding heeft. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Hi Alex,

ik heb onbeperkt bellen en sms’ en. Wat wil je meer weten om mee te kijken?

ik heb natuurlijk een klantnummer maar kan ik dit hier delen?

Ja, ik begrijp dat als je geen verbinding hebt er geen kosten kunnen worden gemaakt. Maar dat staat los van het feit dat ik niet met mijn telefoon kan bellen. Alles staat goed bij  de instellingen. Provider Digicel.

Verder valt mij opeens iets op: gisteren op mijn KPN gekeken o.a. Kosten voor 6 MB op de factuur met kosten voor gebeld worden uit Nederland en Bellen naar Nederland. Totaal € 15.04. Vandaag nog even gekeken 6 MB weg en nu totale kosten € 5.34. 
Het gaat mij niet om die €5.34 die is wel correct maar wil wel graag zoals KPN aangeeft gebruik kunnen maken van mijn bundel.
 

 


Uiteraard kun je je gegevens '’verborgen'’ doorgeven. Dat kan via het profiel hier. (onderaan het ingevulde formulier opslaan 😉)

https://forum.kpn.com/settings/profile .


Beste Peter,

 

Dank voor je hulp. Relevante gegevens ingevuld. 
 

groet,

Ronald 

 

 


Dankjewel voor je gegevens. Ik heb voor de zekerheid je instellingen gereset. Verder zie ik dat je de volgende netwerken kunt gebruiken: Dauphin Telecom, Digicel en Orange. 

Zou je je toestel even uit en weer aan willen zetten en deze netwerken nogmaals willen selecteren? Desnoods handmatig? 

Zou je ook voor de zekerheid willen nakijken of je bellen via WiFi uit of aan hebt staan? Probeer ze beide. Dit vind je onder instellingen en dan mobiel netwerk in je iPhone. 


Beste Alex,

Alles geprobeerd zoals je hebt aangegeven. Echter naar Nederland bellen lukt maar iemand op dit eiland Guadeloupe bellen lukt nog steeds niet. Geprobeerd met de landencode  0590, zonder, met 0033 code van Frankrijk.  Niets werkt.Telefoon zegt tut, tut en keert terug naar toetsenbord.ik heb wel service van Digicel, de andere geven aan geen service. Maar oké een provider is genoeg

 


En gebruik eens +590, daarna laat je het eerste cijfer weg van het Guadeloupe nummer.

Anders is het niet 0590 maar 00590…

0033 / +33 werkt niet in Guadeloupe. Dat is de code van het land Frankrijk.


Ik denk ook dat het ergens mis gaat met het nummer/prefix die je invoert, omdat het wel lukt om naar Nederland te bellen. Heb je een voorbeeld voor ons van een lokaal nummer dat je probeert te bellen? Mag je ook in je profiel vullen. Geef me een seintje als je dat hebt gedaan. 


Een Guadeloupe nummer kun je ook zonder de prefix bellen in Guadeloupe.

Net als dat je in Nederland kunt bellen naar 0612001200 ipv +31612001200 bijvoorbeeld.

Zelf bel ik op de mobiel echter altijd met het landnummer. Sinds ik van uit Duitsland een keer mijn moeder belde en tot 3 x toe een vreemde, Duitse, dame aan de lijn kreeg. Die had dus precies hetzelfde nummer als mijn moeder, maar dan in Duitsland….


Beste Peter,

Alles geprobeerd. Werkt, wil niet. Enz.

We leggen ons er maar bij neer.

Dank voor je inspanningen om mij te helpen,

Groet,

ronald


Beste Alex,

Had je op reactie niet gezien. Dus reageerde op Peter  zijn bericht met een bedankje.

Toch twee nummers ingevuld in profiel.

Zou mooi zijn als je nog iets zou kunnen betekenen.

groet,

Ronald

 

 


Beste Alex,

Had je op reactie niet gezien. Dus reageerde op Peter  zijn bericht met een bedankje.

Toch twee nummers ingevuld in profiel.

Zou mooi zijn als je nog iets zou kunnen betekenen.

groet,

Ronald

 

 

Het is me net gelukt om dat nummer te bellen. 00590590920639, als je dit gebruikt moet het lukken. 


Lekker verwarrend. Landcode 590 maar ook netnummer daar dan weer 590.… Wie verzint dat nou.

Ook even gecheckt met hotel daar.


Beste Peter en Alex,

ja, gelukt.😊 Je krijgt het werkend als je eerst een + dan 590590 de rest van nummer intoetst.

Heel hartelijk dank voor jullie inspanningen.

vriendelijke groet,

Ronald

 


Lekker verwarrend. Landcode 590 maar ook netnummer daar dan weer 590.… Wie verzint dat nou.

Ook even gecheckt met hotel daar.

Ja, het was voor mij ook even puzzelen. 🤔

Beste Peter en Alex,

ja, gelukt.😊 Je krijgt het werkend als je eerst een + dan 590590 de rest van nummer intoetst.

Heel hartelijk dank voor jullie inspanningen.

vriendelijke groet,

Ronald

 

Graag gedaan uiteraard.