Skip to main content

Voor mijn dochter een sim only bestemd met nummer behoud en ontvangen. Nu krijgen we de melding bij het bellen dat het nummer volgens administratie reden buiten werking is gesteld. Hoe op te lossen?

Hoi @KPNstress .Welkom op het forum.

Je hebt het nummer wel proberen te activeren? https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/activeren/simkaart-activeren.htm

Kun je jouw profiel aanvullen en het nummer van jouw dochter daar ook in benoemen. Zou je mij daarna hier een seintje willen geven?


Ja, maar telefoon nummer is onbekend geeft ie aan


@KPNstress  kun je ook het nummer waar het om gaat in je profiel zetten? Geef je mij daarna hier een seintje?


Staat erin!


Top! Ik mis alleen nog even het betreffende nummer waar het om gaat. Zou je die én het simkaartnummer onder ‘persoonlijke opmerkingen’ willen plaatsen? Dat is alleen inzichtelijk voor jou en KPN. De simkaart van de oude provider werkt niet meer? Je gaat op een bepaalde datum over naar KPN, tot dan werkt de sim van de oude provider nog.


Gedaan. 


@KPNstress  Je gaf wat extra informatie in je profiel. Dat nieuwe nummer is een tijdelijk nummer en het oorspronkelijke nummer moet worden geporteerd. 

Dit kan een week duren. Mijn advies is om gewoon de oude simkaart te gebruiken totdat die niet meer werkt. Op dat moment weet je dat je nieuwe SIM actief is.Â