Skip to main content

Mijn echtgenote en ik hebben beide een nieuw toestel aangeschaft bij KPN winkel, Laaggraven, Utrecht.

Dit is geweest op 19 oktober jl. Ik ben zeer tevreden met het toestel maar mijn echtgenote vind het toestel veel te zwaar. Kan haar toestel geruild worden in een ander toestel, die misschien kleiner en lichter is?

Ik hoor heel graag van u.

Welkom op het forum van kpn :relaxed: .

Smartphones zijn redelijk zwaar. Heel licht bestaat dan helaas niet.

Is die aankoop met een lening (en dus nieuw contract)?

Binnen 14 dagen terug naar de winkel om de aankoop te annuleren. Dan kan je een nieuwe aankoop doen.


Hallo @Loppie ,

Wat jammer te horen dat het toestel van je echtgenote toch niet zo goed bevalt. Ik kan me voorstellen dat een te zwaar toestel inderdaad niet plezierig werkt. Helaas kan je het toestel niet meer ruilen. 

De zichttermijn voor koop van een toestel bedraagt namelijk 14 dagen. Dat wil zeggen dat als je via de winkel  je abonnement verlengd hebt, je binnen 14 dagen kunt aangeven dat het toestel niet bevalt en dan kan er een nieuw, vervangend, abonnement worden afgesloten met een ander toestel. En als het toestel niet samen met een abonnement is gekocht, dan kan het ruilen ook alleen maar binnen 14 dagen.   

Je zou kunnen kijken of je wellicht met iemand in je omgeving van toestel kunt ruilen. Of dit toestel verkopen en zelf een andere aanschaffen. Ik hoop dat je echtgenote op deze manier toch nog een toestel kunt krijgen dat haar beter bevalt.


Hi @Loppie, fijn dat je al welkom geheten bent door Peter en Noordzee 🙂 Wat jammer inderdaad dat je vrouw haar nieuwe toestel niet goed bevalt. Peter en Noordzee hebben je al voorzien van de juiste informatie en ik zie dat je ook goede tips gekregen hebt. Ik hoop dat jullie op een van die manieren een goede oplossing vinden, zodat je vrouw een toestel vindt dat beter bevalt.


Hallo Alexandra,

 

Jij ook bedankt voor je antwoord. Ik heb eergisteren een zeer uitgebreide chat gehad met een KPN medewerker en het ging uiteraard ook alleen maar over de wettelijke 14 dagen. Waar ik een beetje van baal (c.q. van stoor), dat er niet verder meegedacht wordt met consumenten en zeker een consument die zoals ondergetekende al bijna 45 jaar klant is bij KPN.  Het toestel is 21 oktober jl. aangeschaft dus we piesen lekker naast de bekende boot!!


KPN kan zich natuurlijk alleen bewegen binnen de wettelijke kaders. Ook als je 100 jaar abonnee bent. Je houding is dus.... vul zelf maar in. 


Aangeschaft in de winkel, zijn die 14 dagen ook nog geeneens wettelijk, je kan het artikel bekijken voordat je over gaat tot aanschaf.

Dit in tegenstelling tot on-line waar je wel kunt retour sturen, mits je het product niet meer gebruikt hebt dan noodzakelijk om een afweging te maken of het hetgeen is dat je dacht dat het was.