Skip to main content

Beste,

 

Tijdens het activeren van mijn nieuwe KPN-abbonement, aangeschaft samen met een toestel via Mobiel.nl, ben ik niet in Nederland, maar in Italie. Ik begrijp dat ik vanaf daar niet zelf mijn simkaartje kan activeren (verbinding met Nederlands netwerk nodig), maar dat jullie dat op afstand wel kunnen doen. Hoe kan ik dit nu al voorbereiden? )f moet ik simpelweg op 15 augustus (als ik overga) aan de bel trekken?

 

Veel dank!

Hallo @WesselJacob 

Verbinding maken met het KPN netwerk in Nederland is alleen van toepassing op een prepaid simkaart. Die activeer je door te verbinden met het KPN netwerk en een keer te bellen.

Voor een mobiel abonnement geldt dat niet. Dat werkt ook in het buitenland. Zie het volgende topic:

Tijdens activatie van de verlenging ben ik in het buitenland | KPN Community

Als het goed is, heb je de simkaart na ontvangst al via de KPN website geactiveerd met de code uit de mail. Daarmee bevestig je dat je de simkaart hebt ontvangen.


Okay. Duidelijk. Alles zal dus gewoon werken. Veel dank!


Hoi! Even hierop voortbordurend: kan iemand van de webcare checken wanneer de activatie zal plaatsvinden? Oude simkaart werkt niet meer, maar nieuwe ook niet. Daarnaast lukt het niet om mijn nieuwe abonnement te koppelen aan mijn KPN/Hussel. Is hulp mogelijk? Veel dank!