Skip to main content
Beantwoord

Nieuw abonnement afgesloten, problemen met mijn iPhone

• January 8, 2025
  • 10 reacties
  • 90 keer bekeken

KPN heeft ons willens en wetens in zijn fuik laten zwemmen. Op 27 november hebben mijn vrouw en ik een mobiel abonnement afgesloten bij KPN. Zonder te vragen naar welk toestel we hadden was alles zo rond. Terwijl al langer dan een half jaar de problemen met Apple Iphones bekend was. Vanaf 27 december hebben we nu dus geen internet meer. Naar een KPN winkel geweest en daar werd ons op het probleem met de Iphone 11 gewezen. Maar de 14 dagen bedenktijd zijn nog niet om dus zeg het op. Vandaag van een kouwe kermis thuisgekomen. De opzegservice gebeld maar de termijn was al op 27 november ingegaan dus dat kon ik vergeten. En werd me nog toegebeten dat het niet het pakkie an van KPN was maar van Apple! Maar er was nog een uitweg afkopen €475,= Wat het meeste stoort is het gemak waarmee je in de val wordt gelokt. Als ik van de problemen met Iphone geweten had zat ik nu nog op internet.

Beste antwoord door Marcia van KPN

Hallo ​@Wallyac, welkom! Wat ontzettend zuur dit :-(. Het lijkt misschien anders als je onze community bekijkt, maar het komt maar bij een klein aantal toestellen voor (als je kijkt naar het totale aantal). Het is dus ook goed mogelijk dat je geen problemen had ervaren.

Helaas voor jou, doet het probleem zich bij jouw toestel wel voor. Je kunt hiervoor contact opnemen met de telefonische klantenservice om een ticket aan te laten maken. Je doet dit gemakkelijk via het inplannen van een belafspraak, zoals Michel uitlegt. Ook al heb jij jouw toestel niet bij KPN aangeschaft, nemen wij het ticket natuurlijk gewoon in behandeling. We maken hierin geen onderscheid.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• January 8, 2025

Als het abonnement op 27 december ingegaan is, dan hoor je nu nog gewoon op te kunnen zeggen.

Je hoort 2 weken de tijd te krijgen om het product uit te kunnen proberen. Daar is de bedenktijd voor bedoeld. Daar heb je nu dus helemaal niet de kans voor gekregen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Als het abonnement op 27 december ingegaan is, dan hoor je nu nog gewoon op te kunnen zeggen. 

Hoi ​@Marlon92 

Je hebt het verkeerd gelezen, het mobiele abonnement van TS is al op 27 november 2024 ingegaan (aansluit datum abonnement), waardoor de wettelijk bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) inmiddels al is verstreken.

Ze konden alleen vanaf 27 december geen gebruik meer maken van het internet, wegens de problemen rondom de iPhone 11.

• January 8, 2025

Ze konden alleen vanaf 27 december geen gebruik meer maken van het internet, wegens de problemen rondom de iPhone 11.

Ok. Ik dacht dat die problemen er in de zomer van 2024 al waren. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Wallyac 

Welkom op de community van KPN.

Ik denk niet dat KPN jullie bewust in een fuik heeft laten zwemmen, dat is wel heel kort door de bocht, en ook een beetje onterecht.
Er rust namelijk ook een stuk verantwoordelijkheid bij de (nieuwe) klant zelf, door zelf op onderzoek uit te gaan, bijvoorbeeld door de berichten op de community te lezen.
Als je dat had gedaan, voordat je op 27 november 2024 een abonnement had afgesloten, dan had je dus op de hoogte geweest rondom de problematiek met de iPhone 11 en het netwerk van KPN.
Daarnaast is het ook in de media geweest, waaronder bij RTL Nieuws en Nu.nl

Maar het was wel netjes geweest als de medewerker jullie hiervan op de hoogte had gebracht, tenminste als de medewerker op de hoogte was dat jullie een iPhone 11 in jullie bezit hebben.

Daarnaast is het niet direct een probleem dat door Apple alleen opgelost dient te worden, KPN is de afgelopen weken druk bezig geweest met het omruilen van de iPhone 11 voor een iPhone 13, bij mede klanten die ook last hadden van dit vervelende probleem.

Wat je nog kunt doen is om contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of door een terugbel afspraak in te plannen zodat een medewerker een ticket kan aanmaken voor de technische dienst van KPN.

Dan wordt je vanzelf terugbelt door een medewerker van de technische dienst, en bestaat er een goede kans dat ook jullie iPhone 11 wordt omgeruild voor een iPhone 13.
Dit proces verloopt dus via de technische dienst van KPN, zolang je maar een ticket hiervoor laat aanmaken via een medewerker van de klantenservice.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ok. Ik dacht dat die problemen er in de zomer van 2024 al waren. 

Hoi ​@Marlon92 

De problemen begonnen al in het voorjaar van 2024, vanaf de maand Mei.
Voor de meeste gedupeerde mede klanten is het probleem inmiddels opgelost, omdat hun iPhone 11 is omgeruild voor een iPhone 13, of omdat ze zelf een nieuwe smartphone hebben gekocht.
Maar er zijn inderdaad nog een klein groepje mede klanten, die nog steeds problemen hebben met hun iPhone 11 in combinatie met het KPN mobiele netwerk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2025

Dank voor meedenken en reacties. Sorry maar ik kijk geen nieuws en lees geen nieuws maar je hebt gelijk je hebt een onderzoeksplicht maar gaat wel een beetje te ver bij een bedrijf als KPN. Terwijl we al jaren internet en tv van deze aanbieder hebben dan vertrouw je zo’n bedrijf.

gr W

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 8, 2025

Eens kijken wat de reactie van KPN hier gaat zijn.

Ik schat in dat ze het heel goed vinden dat je het aankaart en het zich echt oprecht kunnen voorstellen hoe vervelend het is. En vervolgens niets doen.

• January 9, 2025

Daarnaast is het ook in de media geweest, waaronder bij RTL Nieuws en Nu.nl

Je zal vast gelijk hebben. Maar ik heb het nooit gezien. Het argument van "je had het kunnen weten want het is op het nieuws geweest" vind ik onzin.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 9, 2025

Dank voor meedenken en reacties. Sorry maar ik kijk geen nieuws en lees geen nieuws maar je hebt gelijk je hebt een onderzoeksplicht maar gaat wel een beetje te ver bij een bedrijf als KPN. Terwijl we al jaren internet en tv van deze aanbieder hebben dan vertrouw je zo’n bedrijf.

gr W

Heb je al een ticket aan laten maken ?
Je kan geen gebruik maken van de dienst die KPN levert, dus het is of ontbinden zonder boete of een andere telefoon krijgen op kosten van KPN.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2025

Hallo ​@Wallyac, welkom! Wat ontzettend zuur dit :-(. Het lijkt misschien anders als je onze community bekijkt, maar het komt maar bij een klein aantal toestellen voor (als je kijkt naar het totale aantal). Het is dus ook goed mogelijk dat je geen problemen had ervaren.

Helaas voor jou, doet het probleem zich bij jouw toestel wel voor. Je kunt hiervoor contact opnemen met de telefonische klantenservice om een ticket aan te laten maken. Je doet dit gemakkelijk via het inplannen van een belafspraak, zoals Michel uitlegt. Ook al heb jij jouw toestel niet bij KPN aangeschaft, nemen wij het ticket natuurlijk gewoon in behandeling. We maken hierin geen onderscheid.