Skip to main content

5-7 is mijn nieuwe unlimited data en 150 min/sms ingegaan.

nu staat er op mijn KPN-app 15 min/sms. Die zijn ondertussen al op en ik heb al €1,15 extra kosten gemaakt door te bellen “buiten” de bundel. Lijkt mij niet kloppen.

graag een oplossing!

 

Elk abbonement heeft een eigen datum waarop nieuwe data / belminuten worden versterkt. Het kan dus zijn dat u voor enkele dagen in verhouding een aantal minuten mbs krijgt. Wat ziet u in mijnKPN?


In mijnKPN staat 15 min/sms, met daaronder geldig tot morgen.

in de door mij op 5 juli ontvangen mail staat: Vanaf vandaag gaat je nieuwe abonnement in………


In mijnKPN staat 15 min/sms, met daaronder geldig tot morgen.

in de door mij op 5 juli ontvangen mail staat: Vanaf vandaag gaat je nieuwe abonnement in………

Dan krijgt u overmorgen dus uw eerste volledige bundel.

U heeft nu een bundel voor 3 dagen gekregen. Van 5-7 t/m 7-7. Is dus 3 dagen. Is 10% van een maand. Dus ook 10% van uw bundel. Dus is dus 15 min/sms. Simpel toch? Helemaal niet moeilijk. 


Hoezo gaat mijn nieuwe abonnement dan in op 5/7 voor maar 3 dagen? En niet van 5/7 - 4/8

terwijl mijn oude abonnement altijd t/m de 7e liep. Dan zou mijn nieuwe abonnement pas de 8e in hoeven gaan . Wat 


Elk abbonement heeft tegenwoordig een andere ingangsdatum. Zal wel iets met factureren te maken hebben.


Dat zal wel maar waarom eindigt mijn oude abonnement niet op de 7e zoals die dat iedere maand deed voor 2 jaar lang?

ik neem aan dat jullie voor KPN werken dus vage antwoorden en sommetjes als 3 dagen 10% en opmerkingen als “simpel toch?”, vind ik zeer onbevredigend.

Die paar euro zal mij een zorg zijn maar t blijft vreemd dat een bedrijf dit zo doet en geen echte verklaring geeft.


Ik werk niet voor kpn maar ben een klant met een beetje kennis.


Sterkte ermee 


Sterkte ermee 

Dit begrijp ik niet. Wij leggen uit dat een nieuw of verlengd abbonement dus een andere datum kan krijgen. Niet meer niets minder. Waarom? Weet ik niet, dat kan kpn zeggen. Maar u heeft nu wel een verklaring voor u vraag.


Nee, helaas ontvangen wij geen salaris van KPN 😄

KPN verspreid doelbewust de begindatums van alle nieuwe en verlengde abonnementen door de maand heen. Het computersysteem van KPN doet dat automatisch. Bijna iedereen krijgt tegenwoordig eerst een onvolledige bundel. Voor bijvoorbeeld 8, 10 of 15 dagen. Of 3 dagen in uw geval 😉


Hallo @RienBi 

Zelfs met zo’n korte startperiode zou je niet een kleine bundel moeten krijgen en zeker geen buitenbundel kosten.

Plaats je gegevens (Privé) in jouw forum profiel, alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.
Dan kan een moderator onderzoeken wat er gebeurd is.


Beste @RienBi, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Als jij je abonnement vóór 20 juni verlengd hebt, dan krijg je nog een deel van je bundel naar rato. Op de datum dat jouw nieuwe factuurperiode ingaat, wat voor jou blijkbaar de 7e is, krijg je dan een nieuwe bundel. Deze datum wordt gewoon door het systeem ‘gepakt’ en is inderdaad vanaf dan de datum waarop jouw bundel elke maand in gaat.