Skip to main content

Hallo,

Ik zit met de volgende uitdaging. In Nederland had ik een zakelijk telefoon nummer bij de provider ‘Hallo’ (Als ik mij niet vergis is dat een zakelijk dochter bedrijf van KPN?). Inmiddels heb ik mijn baan opgezegd en ben ik vorig maand naar het buitenland gegaan, om hier een jaar te werken en rond te reizen voor ik weer terugkeer in Nederland. Hier heb ik een tweede abonnement afgesloten met een eSIM. 

Mijn wens is om mijn Nederlandse nummer te behouden, daarvoor kan ik dit zakelijke nummer overzetten naar abonnement naar keuze (de vereiste gegevens hiervoor heb ik al van mijn ex-werkgever). Mijn telefoon (Iphone 11) kan echter maar 1 fysieke en 1 eSim aan, twee eSim’s is niet mogelijk.

Maar als ik een nieuw Nederlands abonnement afsluit dan zal ik een nieuwe SimKaart opgestuurd krijgen, dit is niet handig gezien ik in het buitenland zit en niet vaak op dezelfde locatie verblijf. 

Is het mogelijk om een abonnement af te sluiten waarbij ik zowel mijn huidige nummer, als de huidige fysieke Simkaart behoud?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Jens

Welkom op het Forum van KPN @JM93 
 

Momenteel zit je nog met een zakelijke mobiele abonnement bij het bedrijf Hallo!, maar wilt dus overstappen, met nummerbehoud, naar een particulier mobiel abonnement van KPN.
En om een misverstand uit de wereld te helpen, is het bedrijf Hallo géén dochteronderneming van KPN, aangezien het ook producten verkoopt van Odido en Vodafone en ook meerdere vestigingen heeft in Nederland.
Het is eigenlijk een soort van Belsimpel, maar dan alleen voor de zakelijke markt.

Als je met nummerbehoud gaat overstappen, naar één van de particulieren mobiele abonnementen van KPN, zul je altijd een nieuwe simkaart gaan ontvangen!
Want je huidige 06-nummer zal dus overgenomen worden door KPN, vanuit het bedrijf Hallo die momenteel nog het 06-nummer in zijn bezit heeft.

Met andere woorden jouw huidige 06-nummer zal dan uitgeporteerd gaan worden bij Hallo, en ingeporteerd gaan worden op de de KPN simkaart voor particulieren abonnement.
Je huidige Hallo simkaart zal na nummerportering niet meer bruikbaar zijn, dus moet je de nieuwe simkaart van KPN plaatsen in jouw smartphone op de dag van nummerbehoud.

Dus het antwoord op je vraag:

Je eigen 06-nummer kun je gewoon behouden, maar je huidige simkaart dus niet!
Die wordt vervangen door een nieuwe simkaart vanuit KPN.


Hallo @JM93, Bij het afsluiten van een KPN abonnement is het ook wel van belang dat er een Nederlands registratie adres is. Je kunt niet een abonnement afsluiten op een buitenlands adres. Tevens als je binnen de EU blijft zal je moeten voldoen aan de Roam Like Home voorwaarden

Verder klopt de informatie van @Michel.uit.Arnhem: Je eigen 06-nummer kun je gewoon behouden, maar je huidige simkaart dus niet!
Die wordt vervangen door een nieuwe simkaart vanuit KPN.
 


Hallo @JM93, Bij het afsluiten van een KPN abonnement is het ook wel van belang dat er een Nederlands registratie adres is. Je kunt niet een abonnement afsluiten op een buitenlands adres. Tevens als je binnen de EU blijft zal je moeten voldoen aan de Roam Like Home voorwaarden

Verder klopt de informatie van @Michel.uit.Arnhem: Je eigen 06-nummer kun je gewoon behouden, maar je huidige simkaart dus niet!
Die wordt vervangen door een nieuwe simkaart vanuit KPN.
 

Hoi @Jeroen_dB 

Hartelijk dank voor je goede aanvulling op mijn bovenstaand bericht.
Want je zit inderdaad ook nog met de voorwaarden van Roam Like Home.


Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Mijn doel is enkel om mijn Nederlandse nummer te behouden tot in weer in NL woon. Ik hoef het nummer met daaraan gekoppelde abonnement of Prepaid niet te gebruiken terwijl ik in het buitenland ben. Is er een manier te bedenken waarop dit zou kunnen? 
Gelden de voorwaarden van KPN over Roam like Home ook voor een Prepaid?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet 
Jens


Hoi @JM93 /Jens,

De Roam Like Home voorwaarden geleden in principe alleen voor mobiele abonnementen, en dus niet voor een prepaid aansluiting, omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het op tijd opwaarderen van je tegoed, plus je zit ook nog eens aan deze voorwaarden vast:
 

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder. Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt? Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, dan wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.
     

Je zou inderdaad kunnen overstappen van het Hallo mobiel abonnement, naar een prepaid aansluiting bij KPN, zodat je in elk geval je 06-nummer kunt behouden.
Maar!, ook in dit geval zal de KPN prepaid simkaart alleen naar een woonadres in Nederland worden gestuurd, los van het feit dat je ook een KPN Prepaid simkaart los kunt kopen bij de diverse telecomwinkels in Nederland, maar aan die optie heb je uiteraard helemaal niets op dit moment.

Om je 06-nummer te kunnen overzetten naar een KPN prepaid aansluiting, dient deze simkaart wel eerst geactiveerd te zijn binnen Nederland, al zou een moderator het ook op afstand kunnen doen op verzoek.

Maar hoe komt die KPN prepaid simkaart bij jouw, gezien je niet continu op dezelfde locatie verblijft.
Dat is in feite dus vrijwel mogelijk, plus dat KPN alleen simkaarten verstuurt naar adressen binnen Nederland zelf.

Het meest handig in jouw situatie is, om nog even klant te blijven bij Hallo, en zodra je in Nederland woonachtig bent, over te stappen naar een KPN mobiel abonnement of een Prepaid aansluiting.
Mits je het Hallo abonnement gewoon kunt blijven gebruiken.