Skip to main content

Goedemorgen,

Vandaag zou mijn nieuw abonnement ingaan met nummerbehoud. Ik heb deze met e-sim.

Alleen kan ik mijn nummer niet koppelen met mijn kpn id. Het nummer kan niet gevonden worden.

Ik kan dus ook niet met de klantenservice bellen. Kan iemand me helpen?

Hoi @Ryan34 

Welkom op het forum van KPN.

De gehele portering van jouw 06-nummer van jouw oude provider naar KPN, kan (hoeft dus niet zo te zijn) tot 24 uur in beslag nemen, en dan met name het verwerken daarvan binnen de verschillende systemen van KPN.

Zodra je geen ontvangst (geen service) meer hebt met de simkaart van je oude provider, kun je de esim van KPN activeren op je smartphone, waarna je in principe weer verder moet kunnen bellen en sms'en op je vertrouwde 06-nummer.

Mijn KPN account loopt daarin soms wat achter op de feiten, maar ook dat zou binnen de 24 uur helemaal geüpdatet moeten zijn.
Waarna het KPN systeem jouw 06-nummer (dan in beheer bij KPN) gewoon herkent wordt.

Dus even geduld, het komt vanzelf goed vandaag!

Is het probleem er morgen nog steeds, bel dan even met een andere telefoon (van een goede buur of vriend/vriendin) naar het gratis telefoonnummer van KPN op: 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Nummerbehoud en je wordt doorverbonden met de juiste medewerker.

De klantenservice is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur.


Hoi Michel,

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb even gewacht en het opnieuw geprobeerd. Inmiddels is het gelukt en is het abonnement gekoppeld.  Het was dus inderdaad een kwestie van geduld.

 

Groetjes,

Ryan


Hoi @Ryan34 

Heel graag gedaan!
Soms is even wat extra geduld hebben een schone zaak, dat zie je nu maar weer.
Fijn dat nummerportering uiteindelijk goed is verlopen, en je nu volop gebruik kunt maken van je nieuwe abonnement bij KPN.