Skip to main content

Vanmorgen ontving ik per mail over een factuur van KPN Mobiel van wel €0,25. Alleen is deze factuur niet terug te vinden bij de andere facturen. Ik vraag me heel erg af waar die factuur voor is. Ik heb een sim kaart omdat ik die bij XS4All al had. Daar heb ik nooit een cent aan extra kosten voor in rekening gebracht gekregen.

Ik heb geen zin om voor dit bedrag telefonisch contact op te gaan nemen en lang in de wacht te staan. Maar misschien weet iemand waar dit voor zou kunnen zijn.

Vandaag voor het eerst ingelogd in de ‘mijn KPN’ omgeving. Wat een draak van een systeem is dit en wat verschrikkelijk onvriendelijk is KPN dat er geen enkele mogelijkheid is om een bericht te versturen. Geen contactformulier ook geen mailadres om iets naar te sturen...echt enorm klantonvriendelijk! Dan heb ik het nog maar even niet over die chatbot waar niets zinvols uit komt.

Omdat ik klant was bij XS4All ben ik overgezet naar KPN, als het zo blijft als nu dan denk ik er na 20 jaar echt over na om op te stappen. De tarieven gaan niet naar beneden en het pakket dat je krijgt is uitgekleed. Ook krijgen wij geen welkomstaanbieding of iets dergelijks.
 

Hi @Ik snap het niet, als je geen factuur kunt vinden waarop dit bedrag gespecificeerd wordt, snap ik heel goed dat je hier even over aan de bel trekt 🤔

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!


Gegevens zijn voor zover mogelijk aangevuld. Morgen wordt het bedrag afgeschreven. Mocht er geen duidelijke verklaring komen waar het bedrag voor is dan zal ik deze weigeren af te laten schrijven of laten storneren.

Nog steeds geen factuur te vinden, zou fijn zijn als dat op een plek eenvoudig te vinden zou zijn.


Ter info, de afschrijving is geweigerd. Ook al gaat het om een bedrag van niets, ik wil eerst een factuur zien. Zolang die in mijn.kpn niet te vinden is wordt er niets afgeschreven.

Maar goed, het is ook wel vreemd dat ik toen ik nog onder XS4All viel voor het gebruik van de datakaart niets werd afgeschreven en nu opeens wel. Met een datakaart kan alleen data verzonden worden en is het versturen van SMS berichten en bellen niet mogelijk. Kortom...leg maar uit...


Ik heb de factuur gevonden en naar je gemaild @Ik snap het niet, ik zie dat er wel een sms verzonden is, op de 3e pagina van de factuur zie je naar welk nummer en datum/tijdstip van verzenden. Hopelijk wordt het daar duidelijker door!

Dit nummer is ook nog niet gekoppeld aan je MijnKPN account, vandaar dat je de factuur daar niet terug vindt. Als je het betreffende klantnummer toevoegt, zal je alles van dit abonnement ook in kunnen zien! 


Had dit meteen goed geregeld. In het verleden heb ik nooit gedoe gehad en nu na de overgang naar KPN gaat het al mis. Daarnaast was het versturen van een sms bij de kaart van xs4all niet mogelijk. Ik ben niet tevreden met de werkwijze van KPN. Ik had anders verwacht. Waarom de facturen op verschillende plaatsen verstoppen en het voor een klant die ongewenst over moet het zo lastig maken? 

Ik moet klantnummers en zo in gaan vullen terwijl jullie die al lang hebben. Werkelijk belachelijk.

De service is er een stuk slechter op geworden de afgelopen jaren. Doet me een beetje pijn om dit te zeggen, heb in het verleden zelf bij KPN gewerkt.

 

Zijn er verbeteringen te verwachten in mijn KPN? Of blijft dit zo slecht als het nu is? Antwoord op deze vragen kan mij doen besluiten om te blijven of om snel over te stappen.

.


Het is heel jammer dat je dit allemaal als negatief beschouwt 🙁

Wij laten onze klanten vrij om een MijnKPn account aan te maken met een mailadres naar keuze, en daar vervolgens de abonnementen aan te koppelen die ze rr graag aan gekoppeld zien. Op die manier kunnen meerdere klanten in 1 huishouden, allemaal een eigen account aanmaken om daar hun eigen abonnement(en) aan te koppelen.

Dat koppelen doe je door eenmalig de klantnummers van de gewenste abonnementen in te voeren.

Welke verbeteringen zou jij hier graag in zien? 


Ho, wacht eens even, begrijp ik nu goed dat het van XS4ALL Mobiel internet instap abonnement (welke altijd van alle kanten volkomen gratis inbegrepen binnen het bestaande internet abonnement was) nu door KPN naar het omgezette “Gratis” Mobiele Internet data abonnement zonder enige verdere aankondiging, vermelding dan wel nadere specificatie het woekerbedrag van 0,25 Euro per verstuurde SMS in rekening doet brengen?

En dit kennelijk al gevolg van het feit dat KPN, in tegenstelling tot voorheen XS4ALL, de eventueel bereikte datalimieten niet per email edoch per SMS communiceert waardoor men het gebruik van SMS verkeer ingeschakeld heeft?

Denkt KPN nu echt dat zulks zonder voorafgaande duidelijke communicatie normaal is?


Maja, wat je schrijft is toch de grootste onzin? Ik had al een account met een mailadres waarop mijn berichten van XS4All binnenkwamen. Die had toch gewoon overgenomen moeten worden? Maar KPN wilde dit waarschijnlijk op een voor hen makkelijke manier uitvoeren. Dit had toch veel beter gekund?

 

Dan nog even over dat kunnen Sms'en vanaf mijn datakaart. Ik verwacht dat KPN dit per direct uitschakelt en communiceert met andere gebruikers over de tarieven die berekend worden. De huidige manier van werken is precies zoals Dicksooo het aangeeft toch wel een beetje een woekerbedrag. Ik heb hier nooit akkoord op gegeven. Ik had alleen een SIM-kaart waar alleen data mee verzonden kon worden. Als ik er zo over nadenk dan is het volkomen onterecht dat er kosten voor worden berekend, we zijn hiervoor tenslotte NOOIT een overeenkomst aangegaan. Mocht KPN anders denken dan hoor ik het graag en zie het bewijs wel verschijnen dat ik voor de kosten van het SMS’en heb getekend. Het gaat me niet om het geld maar om het principe. We hebben het niet over honderden euro's.
Het bedrag is overigens gestorneerd, ik hoor graag wat KPN met de bovengenoemde punten gaat doen. Feit is dat het berekenen van de kosten onterecht is, hiervoor ben ik geen overeenkomst aangegaan. Denk dat de rechtsbijstand dit een leuk klusje zal vinden 😀

 

Het hele systeem van KPN vind ik nogal beroerd werken. Even een factuur opvragen zit er niet in. Ik moet alles zelf maar gaan koppelen, ik heb er niet om gevraag om overgezet te worden. Daarnaast is niet het snelste en moet ik soms meerdere keren achter elkaar zonder reden opnieuw inloggen. Zorg er toch gewoon voor dat alle facturen van mij onder een knop beschikbaar zijn. Wat ik ook erg vreemd vind is dat de mobiele kosten niet gelijk met de andere kosten worden afgeschreven. Kan toch veel beter dan zoals het nu gaat? Er is bij KPN op het gebied met het omgaan met de klanten nog wel wat te verbeteren. Maak geen gebruik van zo'n chat robot (lozen dat ding en wel direct), een forum kan ook niet iedereen gebruiken en om dan maar te verplichten om telefonisch contact op te nemen is niet goed. Geef de klanten een contactformulier of een mailadres waar berichten naar verzonden kunnen worden. Dat is veel klantvriendelijker.


Maar goed, ik laat het hier voor nu even bij.


Het is heel jammer dat je dit allemaal als negatief beschouwt 🙁

Dag @Maja_  en andere moderators, nu niet verdrietig worden van die XS4ALL’ers, veel berichten ontstaan uit pure frustratie omdat we in het verleden domweg gewend waren aan meer mogelijkheden en een uitmuntende service, de afglijdende schaal is niet alleen de migratie naar de systemen van KPN maar was jaren geleden al begonnen, we moeten er nog steeds aan wennen dat XS4ALL alleen nog maar in naam bestaat, de opheffing van XS4ALL BV was reeds op 1 maart 2020.

Dat gezegd hebbende zie ik op dit forum een hoop positiviteit en zowel KPN medewerkers alsook klanten hun best doen probleemgevallen op te lossen en en mensen weer op weg te helpen.

 

Om nog even terug te komen op het Mobiele Internet Data abonnement, ik kan op de KPN website echt helemaal nergens iets vinden aangaande extra kosten v.w.b. vanuit dat abonnement eventueel verstuurde SMS’jes, dus als dat wel ergens staat is het bijzonder goed verstopt.

 


Beste Maja,

 

Het lijkt er niet erg op dat KPN ook maar iets gaat verbeteren aan de service. Ik ontving vandaag een herinnering van jullie die volkomen onterecht is omdat er geen overeenkomst voor is aangegaan. Met je collega van de klantenservice kom ik niet verder en ik wil met iemand spreken die wel wat te vertellen heeft binnen de organisatie. Het is vreemd dat KPN de klanten van XS4All overzet onder dezelfde voorwaarden maar deze dan toch stiekem zonder de klanten op de hoogte te brengen aanpast.

Kortom, ik verwacht dat de factuur komt te vervallen en ik wil in gesprek met de verantwoordelijke binnen KPN.

Groet,
Remco


Waar ik in de eerste plaats benieuwd naar ben: herken je de regel op de factuur wel, over de sms die verzonden is? Wij brengen niet zomaar kosten voor een sms in rekening, de sms zal dus ook daadwerkelijk verzonden zijn vanaf deze simkaart.

Als het versturen van een sms niet mogelijk was toen de simkaart nog onder je XS4ALL abonnement gekoppeld was, dan snap ik dat het een beetje raar is dat dit nu ineens wel lukt. Als je graag iemand wil spreken die je hier meer over kan vertellen, wil ik je aanraden om te bellen met de klantenservice van XS4ALL: 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur