Skip to main content

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN. Een wens die we veel lezen: meer mobiel internet buiten de EU. Daar zijn we mee aan de slag gegaan! We zijn verheugd om SuperUnlimited+ aan jullie voor te stellen en we hebben ook enkele bestaande bundels verhoogd. Daarnaast hebben we een nieuwe bundel toegevoegd voor gebruikers van Mobiel Internet én brengen we het Teens Unlimited graag weer onder de aandacht. Hieronder lees je meer!

SuperUnlimited+: hogere snelheid en roaming buiten de EU

Een roadtrip door de VS of op bezoek bij familie in Marokko? Met SuperUnlimited+ maak je gebruik van 25 GB per maand! Ook krijg je een hogere snelheid, meer MB's om te delen en een flink aantal GB's. Wat krijg je precies:

• 1000 Mbit/s snelheid
  • 100GB binnen Europa
  • 100GB MB’s delen binnen het huishouden
  • 25GB roaming buiten de EU: in VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland.

Aanpassing van de huidige abonnementen

Naast het introduceren van SuperUnlimited+, verbeteren we ook onze huidige abonnementen. Het 6GB abonnement wordt 8GB en het 12GB abonnement wordt 15GB. De snelheid van Unlimited300 verhoogt naar 400 Mbit/s!
Let op: als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Jouw abonnement bekijken en/of aanpassen? Kijk in de MijnKPN app of op kpn.com!

Type abonnement Downloadsnelheid Uploadsnelheid
SuperUnlimited+ 1000 Mbit/s 200 Mbit/s
SuperUnlimited 600 Mbit/s 200 Mbit/s
Unlimited400 400 Mbit/s 150 Mbit/s
Unlimited50 50 Mbit/s  20 Mbit/s
Gelimiteerde abonnementen 300 Mbit/s 150 Mbit/s

DataOnly met Unlimited50

Ook onze mobiel internet abonnementen passen we aan. Je kunt vanaf nu kiezen tussen maandelijks 1 GB óf voor Unlimited50. Of je nu af en toe mobiel internet wilt gebruiken, of elke dag wilt streamen, je bent overal online met je laptop of tablet. Met Unlimited50 gebruik je tot 40 GB per maand in de EU en deel je maandelijks tot 40 GB!

Teens Unlimited

Wanneer de volwassenen meer internet krijgen, willen de kinderen dat natuurlijk ook. Speciaal voor jongeren tot en met 17 jaar is er Teens Unlimited. Niet nieuw, wel Unlimited! Voor onbeperkt #booktok, Spotify en 24/7 appen met je bestie. Met een snelheid van maximaal 300 Mbit/s en 30 GB per maand in de EU zit je nooit meer zonder internet. 

Veelgestelde vragen

In welke landen heb ik nu 25 GB?

In de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland

Wat als deze 25 GB op zijn?

Als je in de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland bent en je hebt 25 GB gebruikt, dan koop je via de MijnKPN app gemakkelijk een roaming bundel voor het betreffende land. 

Hoeveel mobiel internet kan ik per dag gebruiken in Nederland met een Unlimited abonnement?

Per dag gebruik je in Nederland zoveel internet als je nodig hebt. Verbruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan activeer je zo vaak je wilt 2 GB extra. Via sms of gemakkelijk via MijnKPN. Zo internet je meteen weer op volle snelheid.

Krijg ik korting als ik gebruik maak van Combivoordeel?

Ja! Heb je meerdere abonnementen bij KPN, dan kan je gebruik maken van onze Combivoordelen. Meer informatie vind je ook op kpn.com/combivoordeel.

Is het mogelijk om het abonnement zowel naar boven als naar beneden aan te passen?

Ja dat kan, 1x per maand is het mogelijk om het abonnement naar boven of naar beneden aan te passen. Dit kan eenvoudig in de ‘Mijn KPN omgeving’ bij de optie ‘abonnement aanpassen’ (zie voorbeeld hieronder). Je kan je abonnement eventueel ook aanpassen naar een abonnement met een databundel. Dit kan dus naar elk goedkoper of elk uitgebreider type abonnement. Deze aanpassing is gratis.

Per wanneer gaat een aanpassing in?

De aanpassing gaat in met ingang van de volgende factuurperiode. Het is niet exact aan te geven met ingang van welke dag of datum die aanpassing ingaat. Dit omdat de facturatie-datum per klant verschilt.

Zijn de snelheden van de nieuwe KPN Unlimited Series gegarandeerd?

Het korte antwoord is: nee. De genoemde snelheden zijn maximaal haalbare snelheden. De snelheid die wordt ervaren is van vele factoren afhankelijk. Denk aan weersinvloeden, drukte op het mobiele netwerk, de afstand tot de zendmast, maar ook jouw eigen toestel. Wij kunnen daarom geen belofte afgeven dat de maximale snelheid altijd behaald wordt.

Is elk toestel geschikt voor de hoge snelheid van SuperUnlimited?

De maximaal haalbare datasnelheden zijn mede afhankelijk van de maximale snelheid die de mobiele telefoon aankan. Check op onze dekkingskaart welke snelheid jouw telefoon maximaal aankan.

Heb je een ouder (2G, 3G of 4G) toestel? Dan is het nog steeds mogelijk om deze te combineren met een van onze nieuwe 5G abonnementen. Het is wel belangrijk om de maximale haalbare snelheid van je toestel op onze dekkingskaart te bekijken.

Ik heb nu al een KPN Mobiel abonnement. Wordt mijn huidige bundel of abonnement automatisch aangepast als er nieuwe bundels beschikbaar komen?

Als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Hoe Unlimited ga jij?

Wat ga jij doen met 100 GB? Laat het ons weten in de reacties en deel jouw ideeën met de community!

Hoi ​@balken07, dat klopt! De bescherming gaat over data buiten je bundel

Dat is fijn 👌🏻 Als ik die 25GB verstookt heb, dan heb ik dus verder geen extra kosten? Het is wel fijn als ik niet hoef op te letten. Je antwoord lijkt dit al aan te geven, maar beter even concreet vragen. Dank!

Klopt!

Ik heb nu voor 2 jaar Unlimited50 gekozen, begint 27 april.

Op mijn aflopende oude stijl abonnement heb ik veel meer snelheid, >500 Mbps, maar op een locatie met slecht bereik is die al ±50 Mbps en dan gaat live streamen goed. Dit abonnement is ook voor internet thuis, telefoon is hotspot. Heerlijk, nooit dagen uitval omdat er ergens een kabel stuk is getrokken, onderweg nooit opletten op je bundel, streamen maar. 

Ik heb sinds de introductie van het nieuwe SuperUnlimited Plus wat metingen verricht op open veld (Park Presikhaaf en naast gelegen bedrijventerrein), en ik kan daarom ook zeggen dat je qua downloadsnelheid ruim boven de 1000 Mbit/s uitkom, maar dat de uploadsnelheid iets achter blijft maar zeker goed te noemen is.

In mijn woonwijk (Presikhaaf) is Band N78 (3,5 GHz) inmiddels volledig geactiveerd, waardoor ik dus volop kan profiteren van mijn SuperUnlimited Plus abonnement.

Binnenshuis, zijn de snelheden lager.
Daar haal ik gemiddeld tussen de 250 en 300 Mbit/s aan downloadsnelheid.

Hier mijn metingen:

Hier haal ik die snelheden ook na ik het omgezet heb werkt lekker ben nu toch iets goedkoper uit met alles bij elkaar toch weer lekker en meer mogelijkheden

Sinds 27 april Unlimited50 voor €26.50/maand. Snelheid op oude abonnement was >500Mbps, verschil is moeite niet waard om te upgraden naar duurder. 1080p live tv streamen gaat vlekkeloos, ook met 2 streams op 2 apparaten gaat het. Met 11 Mbps gaat streamen al, bleek tijdens zendmast onderhoud. Unlimited50 kan al glasvezel internet vervangen zoals ik doe. Zware gamers willen misschien écht snel en lage ping, met glasvezel.

Met meer gebruikers op de hotspot kan het zijn dat sneller en iets duurder abonnement het best uitkomt. 

KPN mag dit in een reclamecampagne verwerken als mogelijkheid voor bijvoorbeeld studenten. 🐈

Delta komt met iets nieuws, Unlimited 5g + 25 TV zenders + ESPN compleet.

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? Ik heb hier eerder over gepost, nu is er een schaap over de dam.

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? 

Dat denk ik niet. Dat zou ze alleen maar geld kosten en niets opleveren. Voor Odido en Delta is het een mogelijkheid om extra klanten binnen te harken. Dat is bij KPN bijna niet van toepassing. Bij KPN zullen er alleen maar heel veel klanten van een vaste aansluiting naar zo'n goedkopere mobiele aansluiting overstappen. Met als gevolg: monder inkomsten voor KPN. 

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? Ik heb hier eerder over gepost, nu is er een schaap over de dam.

Is alleen interessant als je ook internet van Delta afneemt, omdat de mobiele abonnementen van Delta voornamelijk voor hun eigen klanten bedoeld zijn.

Extra's bij Delta Internet + Mobiel

• Tot 7,50 korting per maand
  • Gratis dubbele data
  • Gratis tv-pakket met o.a. ESPN Compleet en Nick Jr. vanaf 10 GB

Het is dus niets anders dan een vorm van Combivoordelen die je als klant bij KPN krijgt.
Je dient dus vast internet met mobiel te combineren, om deze extra’s te krijgen.

Dus echt nieuw is het dus zeker niet, want KPN, Odido en VodafoneZiggo kwamen er eerder mee.

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? 

Dat denk ik niet. Dat zou ze alleen maar geld kosten en niets opleveren. Voor Odido en Delta is het een mogelijkheid om extra klanten binnen te harken. Dat is bij KPN bijna niet van toepassing. Bij KPN zullen er alleen maar heel veel klanten van een vaste aansluiting naar zo'n goedkopere mobiele aansluiting overstappen. Met als gevolg: monder inkomsten voor KPN. 

Ook KPN klanten met vaste aansluiting kunnen overstappen naar zo'n goedkoop alternatief. Als de tijd verstrijkt zullen nieuwe generaties ook hun eerste provider kiezen.....

Of KPN heeft mijn abo alvast omgezet naar SuperUnlimited+

Welke pas volgende maand in gaat.

Of KPN heeft de 600 Mbps limiet afgehaald van de oude Unlimited abo's.

Ik haal nu 1200 Mbps op N78 3500 MHz sites.

Of KPN heeft mijn abo alvast omgezet naar SuperUnlimited+

Welke pas volgende maand in gaat.

Of KPN heeft de 600 Mbps limiet afgehaald van de oude Unlimited abo's.

Ik haal nu 1200 Mbps op N78 3500 MHz sites.

Hmm KPN was gisteren bezig met de app en website. (Nu nog steeds niet goed, al zou het om 07:00 weer goed zijn, maar ja, waarom iets vertellen wat ooit klopt. Zeg dan gewoon; Ready when ready, pff.)

Anyways…. de speed cap zit er weer op. Zal toeval geweest zijn.

Gisteren even deze twee ge-upgrade 3500 sites getest:
https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.49412153&lng=4.79606866&zoom=15&providers=kpn

Perfect 1200 Mbps, zelfs op grote afstanden, buiten.

Ook bij thuiskomst overal 1200 Mbps waar 3500 MHz aanwezig is. Perfect.

Alleen nu weer netjes 580 Mbps (wat geen 600 Mbps is,, maar ok.)

Als ik een nieuw mobiel sim only abonnement afsluit voor mijn vrouw wat zijn dan de nieuwe abonnementen?

Heb laats ook een abonnement afgesloten voor mij zelf, en hebben dan alles van KPN.

Hi ​@Mout23! Je kunt alle Sim Only abonnementen op onze website vinden, dus daar kun je een keuze maken. 🙂 Leuk dat jullie dan beiden je abonnement bij ons hebben! 💚
Bedankt dat je voor ons gekozen hebt.

😉

Vraagje:

Wanneer kun je de snelheid aanpassen van een nieuw abo?

Na de bedenktijd of na één periode van een maand of iets dergelijks?

• U kunt uw abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen. De wijziging gaat in vanaf de volgende factuurmaand.
    Huidig abonnement
    • KPN SuperUnlimited+ en onbeperkt bellen/sms€ 42,50 € 38,50
    • Korting zolang het abonnement loopt
    Kies een ander abonnement
  • U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.

De bedoeling was één maand wat sites testen op volle N78 3500 MHz snelheid.
Daarna weer een tandje terug. De test resultaten zijn toch al klaar omdat ik pas heel laat de max snelheid kon testen. Was door andere opties al gedaan. Dank.

Je kunt ná de eerste maand de wijziging aanvragen ​@5Guru, en een wijziging gaat altijd in per de eerste dag van de volgende periode. In de praktijk heb je dus de eerste twee maanden het abonnement waar je voor gekozen hebt. 

Ik vindt het een Super zet van KPN, om dit sterk concurrerende abonnement op de markt te zetten.
Het is zeker concurrent met het huidige Odido mobiele abonnement “Unlimited Premium”.

Want Odido Unlimited Premium kost (zonder kortingen) 49,50 euro per maand, terwijl KPN voor SuperUnlimited Plus maar 37,50 euro vraagt (zonder kortingen).

@Michel.uit.Arnhem 

Je was mooi op tijd, want inmiddels heeft KPN de prijs verhoogd naar 40,00.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?internet=ja

SuperUnlimited+ € 40,00/mnd
  • Maximaal 1000 Mbit/s snelheid

• 100 GB per maand in de EU

• 25 GB per maand buiten de EU*

• Deel maandelijks tot 100 GB

*VS, Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het Koninkrijk en Suriname

Hoi ​@Noordzee 

Het is een kwestie van timen en de website in de gaten houden.
Al moet ik zeggen dat die 2,50 euro extra korting er enkele weken geleden ook nog was, bij het afsluiten van SuperUnlimited Plus, dus KPN gooit deze actie er wel vaker in heb ik het idee.

Maar dan nog blijft Odido met veel sim only abonnementen (zónder kortingen) duurder dan KPN.
Want ik denk dat maar weinig mensen, een sim only abonnement afsluiten van 49,50,- euro (Hello Unlimited Premium) bij Odido.

KPN is in vergelijking met Odido (en afhankelijk van gekozen abonnement) een stuk goedkoper.

Reageer