Skip to main content

Mijn dochter wil een nieuwe telefoon kopen maar haar abonnement kan ze pas verlengen per april maar als ze nu een nieuwe abonnement met telefoon neemt betaal ze dan ook nog voor het oude abonnement. 

Ja of je moet dat afkopen.


Het nieuwe abonnement gaat pas in als het huidige abonnement afgelopen is. Als het huidige abonnement tenminste bij KPN loopt…

Dus nee, je betaald niet dubbel. Maar let wel op dat dan het nieuwe abonnement ook pas in april 2023 afgelopen is.


Oke bedankt dus misschien verstandig om met de kpn te overleggen 


Alles loopt via de kpn


Hi @Jeroen De bruin, welkom hier. 

Het nieuwe abonnement gaat pas in als het huidige abonnement afgelopen is. Als het huidige abonnement tenminste bij KPN loopt…

Dus nee, je betaald niet dubbel. Maar let wel op dat dan het nieuwe abonnement ook pas in april 2023 afgelopen is.

Klopt helemaal, kan ze vanaf april verlengen of is dat de einddatum? Je kunt 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen, het contract gaat wel pas na de einddatum in.


Oke dus als ze nu een nieuwe abonnement afsluit met nieuwe telefoon gaat haar nieuwe abonnement pas in juli in want dat is de einddatum maar dan kan ze nu wel gebruik maken van haar nieuwe telefoon zoals ik het hieruit begrijp toch.


Oke dus als ze nu een nieuwe abonnement afsluit met nieuwe telefoon gaat haar nieuwe abonnement pas in juli in want dat is de einddatum maar dan kan ze nu wel gebruik maken van haar nieuwe telefoon zoals ik het hieruit begrijp toch.

Als ze nu een nieuw abonnement afsluit, dan betaald ze natuurlijk wel dubbel. Een nieuw abonnement start gewoon meteen. Dan heeft ze 2 abonnementen lopen. Lijkt me niet de bedoeling.

Lijkt me dat verlengen de bedoeling is. En dat kan pas in april zegt u zelf.

Tenzij ze nu een sim-only abonnement heeft. Dat kan wel eerder verlengt / omgezet worden naar een abonnement met toestel. 


Ze heeft nu een abonnement zonder telefoon 

 


Ze heeft nu een abonnement zonder telefoon 

Ok. Dan moet het geen probleem zijn volgens mij, een nieuw abonnement met telefoon afsluiten kan dan volgens mij per direct. Alleen niet via de website. Dat moet een KPN medewerker regelen. Dus even geduld totdat hier een KPN medewerker reageert. Of bellen naar 0800 0402.


Bedankt voor de reactie en advies ik ga zo gelijk bellen met de kpn.