Skip to main content

Vanaf de 18e per maand gaat mijn nieuwe periode in. In augustus had ik nog 28 GB per maand, nu nog "maar" 21GB. Er is geen aankondiging geweest, noch schriftelijk, noch per e-mail waarom het tegoed teruggezchroefd is.

Graag wil ik weten waarom dat gebeurd is?

Hallo @Rutgerus64 hoeveel MB's en belminuten behoren bij je contract? 

 


Hoi @Rutgerus64, welkom op het forum. Beide hoeveelheden die je noemt zijn geen hoeveelheid die op die manier bij een abonnement beschikbaar is, daardoor ben ik net zoals Jan benieuwd wat voor abonnement je precies hebt. Ik heb het vermoeden dat het om een Telfort (TFT) abonnement gaat, waarbij je data mee kan nemen van de vorige maand. Als dat het geval is kan het zijn dat er minder data over was van de voorgaande maanden en er daardoor minder meegenomen kan worden. Het is ook mogelijk dat je jouw abonnement hebt gewijzigd/verlengd en dat de bundel daardoor voor een deel van de maand actief is geworden. Kan je er meer over vertellen? Dan kunnen wij met je meedenken.


Hey Reageerders,

Ben er uit, door de vakantie aardig GB's verstookt. En met de uitleg GB meenemen volgende periode viel het muntje.

Dank jullie voor de hint!

😃👍🏼


Helemaal goed @Rutgerus64, fijn dat het met de combinatie van onze antwoorden opgehelderd is! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:


Ik heb sinds 23 juni n verlenging van abo verlengd vanuit Telfort ,en nu dus KPN  .SInds die dag en met name de dag dat mn  nieuwe tegoeden ingaan ,mar mn tegoed van 12 GB slinken . Juli va 12 naar 9    en aug van 9 naar 5 GB over  ipv mn 5 GB erbij .Ipv van mn maandelijkse 5 GB er bij ,gaat er elke maand GB,s af .Waar is KPN mee bezig???? Ben thuis   op wifi   en geen vakantie e.d.   Heb 0,2 GB verbruikt van 8 juli tot aan gisteren SCreenprinten bewijzen het   .Gaarne n uitleg  ook de facturen in Junu en Juli hoger dan mn abo is  Gaarne m goeie uitleg .. R.Schrooten-Poortugaal


Ik heb sinds 23 juli n verlenging van abo verlengd vanuit Telfort ,en nu dus KPN  .SInds die dag en met name de dag dat mn  nieuwe tegoeden ingaan ,mar mn tegoed van 12 GB slinken . Juli va 12 naar 9    en aug van 9 naar 5 GB over  ipv mn 5 GB erbij .Ipv van mn maandelijkse 5 GB er bij ,gaat er elke maand GB,s af .Waar is KPN mee bezig???? Ben thuis   op wifi   en geen vakantie e.d.   Heb 0,2 GB verbruikt van 8 juli tot aan gisteren SCreenprinten bewijzen het   .Gaarne n uitleg  ook de facturen in Junu en Juli hoger dan mn abo is  Gaarne m goeie uitleg .. R.Schrooten-Poortugaal

Bij Telfort werden ongebruikte mb's meegenomen naar de volgende maand. Bij KPN niet. Ongebruikte mb's vervallen gewoon. Als u een 5 GB abonnement afgesloten heeft, dan zult u na 2 of 3 maanden niet meer dan 5 GB hebben.


Hallo @Rob Poortugaal 

Bij Telfort nam je het restant van de vorige maanden (twee dacht ik) mee naar de volgende maand en werd de data van de nieuwe maand daaraan toegevoegd. Bij KPN gebeurt dat niet, de overbijvende data vervalt. Bij jouw overgang naar KPN wordt dit in twee maanden afgebouwd tot 0.

Voor de verklaring van de afwijkende kosten moet je kijken op de factuur. Op pagina 2 vind je de specificaties.