Nieuwe Samsung S24 mobiel, internet valt constant weg
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe galaxy s24. Mijn mobiel internet valt constant weg (bovenin staat dan dat ik wel gewoon vol bereik heb en 5g), tot flinke irritaties toe. Al tweemaal gebeld met jullie en langs de winkel geweest. Simkaart is omgezet naar een e-sim, alle instellingen zijn gereset en staan goed en nog valt hij constant weg. Vandaag opnieuw gebeld, tijdens het bellen (ruim 10 minuten) had ik toen helemaal geen internet. Nu moet ik wachten tot ik teruggebeld word dit kon een week duren kreeg ik te horen en dan word er gekeken of het aan mijn simkaart ligt. Gezien die ondertussen omgezet is jaar een e-sim lijkt het me duidelijk genoeg dat dat t probleem niet kan zijn.
Gezien dit probleem voor mega veel irritaties zorgt en het me ook belemmerd in mijn werk wil ik graag dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost word en niet dat ik een week moet wachten op een antwoord dat ik al weet en daarna wederom weer kan bellen en/of wachten..
Bladzijde 3 / 3
Binnenkort gaat AvroTros Radar aandacht besteden aan deze problematiek.
Bij het invullen is ook een andere type telefoon te selecteren.
Wanneer Radar hier aandacht aan besteed, zal je probleem niet meteen zijn opgelost. Ongetwijfeld zal een of andere hotemetoot of hittepetit van kpn komen opdraven en uitleggen dat ze het allemaal héél vervelend vinden dat er problemen worden ervaren, dat de oplossing daarvan zo lang duurt en iedereen die problemen ervaart mag bellen om een ticket aan te laten maken. En afsluit met de woorden dat kpn ook heel veel tevreden klanten heeft en daarmee het probleem meteen weet te bagatelliseren.
Ik ben ook bang dat dit gaat gebeuren. En dan sluiten ze het programma af met een commercial van KPN. Maar goed, misschien herkennen meer mensen dit probleem wanneer de aflevering op TV komt, want KPN heeft nooit een mededeling gedaan over dit probleem.
Bedankt voor het doorgeven ik heb hem ingevuld wellicht dat het helpt
Beste @Verwe475, wat rot om te lezen dat je deze problemen ervaart . Zoals je in dit topic leest, is het belangrijk om een ticket aan te laten maken bij onze technische dienst. We kunnen dan onderzoek gaan doen en naar een oplossing voor jouw probleem zoeken. Je kunt hiervoor een belafspraak maken, er wordt dan telefonisch contact opgenomen op een moment dat het jou uitkomt.
Beste @Verwe475, wat rot om te lezen dat je deze problemen ervaart . Zoals je in dit topic leest, is het belangrijk om een ticket aan te laten maken bij onze technische dienst. We kunnen dan onderzoek gaan doen en naar een oplossing voor jouw probleem zoeken. Je kunt hiervoor een belafspraak maken, er wordt dan telefonisch contact opgenomen op een moment dat het jou uitkomt.
Fijn dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Dat wordt zeer gewaardeerd.
Gisterenavond ben ik idd gebeld na een terugbelverzoek en ben geholpen door een zeer zorgvuldige collega die een ticket voor de NSSD heeft aangemaakt.
Vandaag heb ik uitval tweemaal ervaren op de zelfde plek waarbij mijn toestel een keer met 4G was verbonden, en een keer met 5G. Ik heb screenshots gemaakt van de technische verbinding voor de RAN techneuten die hier vast meelezen.
Als poging tot workaround heb ik besloten om van APN te veranderen tot het probleem getackeld is. Aangezien die voor geavanceerde gebruikers is en risico's met zich kan meebrengen wil ik hier niet uitleggen wat dat is en hoe het werkt. Als dit voor mij de oplossing is dan zal ik het melden (so far so good).
@Verwe475 Houd ons alstublieft op de hoogte of uw oplossing werkt. Ik denk dat we allemaal graag hetzelfde zouden willen implementeren.
@Marcia van KPN of andere moderator.
Ik zie dat mijn bericht van 23 okt bewerkt is. Maar nu er allemaal sterretjes staan, ziet het er een beetje fout uit. Net of daar een scheldwoord of ziekte of iets staat. Zou dit eventjes aangepast kunnen worden? Maak er dan "Ik herken het gevoel" of iets van.
Niet alleen samsung ervaart dit probleem bij Xiaomi is dit ook kal het geval dit ligt dus wel degelijk bij knp heb hier al over gebelt. Kan maanden duren voor er iets gebeurt zegt de meneer aan de telefoon moet je maar langs de winkel. Lekker makkelijk als je 6 a 7 dagen in week werkt.
Maar wel volle mep betalen maar geen oplossing hebben
Dit onderschrijf ik. Met mijn Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5G ervaar ik ook al deze problemen. Lijkt aan de normale APN icm CGNAT te liggen icm de nieuwe 5g frequenties, als ik over schakel naar de advanced internet APN is het issue er niet.
Het wordt de laatste weken steeds erger.
Op de Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus 5G is het issue er overigens niet.
Bovenstaand is nog steeds het geval. Kpn blijft stil.
Niet alleen samsung ervaart dit probleem bij Xiaomi is dit ook kal het geval dit ligt dus wel degelijk bij knp heb hier al over gebelt. Kan maanden duren voor er iets gebeurt zegt de meneer aan de telefoon moet je maar langs de winkel. Lekker makkelijk als je 6 a 7 dagen in week werkt.
Maar wel volle mep betalen maar geen oplossing hebben
Dit onderschrijf ik. Met mijn Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5G ervaar ik ook al deze problemen. Lijkt aan de normale APN icm CGNAT te liggen icm de nieuwe 5g frequenties, als ik over schakel naar de advanced internet APN is het issue er niet.
Het wordt de laatste weken steeds erger.
Op de Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus 5G is het issue er overigens niet.
Bovenstaand is nog steeds het geval. Kpn blijft stil.
Bedankt voor de terugkoppeling. Zoals je zal begrijpen lees ik niet alle berichten.
Dan blijf ik ook nog even geavanceerd internetten tot dat KPN de issues heeft opgelost met de nieuwe E/// core.
@Verwe475 wat is die E/// core precies? En hoe zijn jullie achter die APN omzetten en de CGNAT als oorzaak gekomen?
Nu vraag ik me tevens af, waarom KPN en de TD nooit begonnen is over de APN omzetten naar '’advancedinternet'’ en hier (zogenaamd) niet van afweten. @Marcia van KPN in deze zin is het toch wel vreemd dat er maandenlang naar mijn toestel en software-updates gewezen is, terwijl het nu vanuit notabene consumenten moet komen, waar de oorzaak ligt?
Het aanpassen van de APN naar advancedinternet kan, even heel kort door de bocht, zorgen voor mindere beveiliging. Daarom adviseren we dan ook niet om deze te gebruiken. Verwe475 zegt het goed:
Als poging tot workaround heb ik besloten om van APN te veranderen tot het probleem getackeld is. Aangezien die voor geavanceerde gebruikers is en risico's met zich kan meebrengen wil ik hier niet uitleggen wat dat is en hoe het werkt.
Als je de apn aanpast naar: portalmmm.nl heb je niet de problemen met 'verminderde beveiliging'
@Marcia van KPN, dat deze APN verminderde beveiliging kent, weet ik, maar het gaat mij meer om het waarom KPN doet alsof het bij de klant ligt. Terwijl er dus een probleem in de APN zit vanwege/tesamen met de CGNAT. Ik vraag me dan af waarom consumenten dit weten uit te vogelen en de TD van KPN zelf ziet na maanden "druk onderzoeken" nergens problemen
@Verwe475 wat is die E/// core precies? En hoe zijn jullie achter die APN omzetten en de CGNAT als oorzaak gekomen?
Nu vraag ik me tevens af, waarom KPN en de TD nooit begonnen is over de APN omzetten naar '’advancedinternet'’ en hier (zogenaamd) niet van afweten. @Marcia van KPN in deze zin is het toch wel vreemd dat er maandenlang naar mijn toestel en software-updates gewezen is, terwijl het nu vanuit notabene consumenten moet komen, waar de oorzaak ligt?
redelijk simpel eigenlijk. soms moet je als je poorten open naar buiten nodig hebt omschakelen naar de “advancedinternet” apn. als je vergeet deze terug te zetten en het blijft wel werken… dan heb je je work around.
overigens is er weinig risico aan het gebrek van een filter op je netwerklaag als je alleen apps uit de play store gebruikt en een up to date toestel hebt.
Google heeft nooit een firewall geïmplementeerd omdat het niet noodzakelijk is door het bedoelde gebruik.
Ook het ontraden van “advancedinternet” omdat hierbij het CGNAT niet voorkomt dat er op IP adres verbonden kan worden als CGNAT juist datgene is wat de problematiek veroorzaakt is gewoon onzin
ik zou eerder hameren om een antivirus/antimalware tool te installeren en een full tunnel VPN te gebruiken op openbare netwerken. Ook icm CGNAT.
Als je de apn aanpast naar: portalmmm.nl heb je niet de problemen met 'verminderde beveiliging'
nee maar dan mis je ook IPv6, en dat levert ook weer connectiviteitsissues op.
je zit wel achter NAT maar dat is dan ook het enige voordeel
redelijk simpel eigenlijk. soms moet je als je poorten open naar buiten nodig hebt omschakelen naar de “advancedinternet” apn. als je vergeet deze terug te zetten en het blijft wel werken… dan heb je je work around.
overigens is er weinig risico aan het gebrek van een filter op je netwerklaag als je alleen apps uit de play store gebruikt en een up to date toestel hebt.
Google heeft nooit een firewall geïmplementeerd omdat het niet noodzakelijk is door het bedoelde gebruik.
Ook het ontraden van “advancedinternet” omdat hierbij het CGNAT niet voorkomt dat er op IP adres verbonden kan worden als CGNAT juist datgene is wat de problematiek veroorzaakt is gewoon onzin
ik zou eerder hameren om een antivirus/antimalware tool te installeren en een full tunnel VPN te gebruiken op openbare netwerken. Ook icm CGNAT.
Ik denk dat we niet te veel van het topic moeten afdwalen. Maar naast of juist door een directe verbinding met internet worden de klanten ook geconfronteerd met een aanzienlijk hoger batterij verbruik, en een verhoging in het data verbruik wat vervelend kan zijn als iemand geen onbeperkte bundel heeft. Zie hiervoor een artikel op tweakers.
Alles bijelkaar genomen vind ik het daarom niet verstandig om dit als oplossing aan te dragen. En zou liever zien dat het core team de grond oorzaak vast steld en wegneemt.
Helder. KPN had dus in 2023 al geen idee van APN en werd het probleem ook daar, door een consument ontdekt.
Ik denk dat we niet te veel van het topic moeten afdwalen. Maar naast of juist door een directe verbinding met internet worden de klanten ook geconfronteerd met een aanzienlijk hoger batterij verbruik, en een verhoging in het data verbruik wat vervelend kan zijn als iemand geen onbeperkte bundel heeft. Zie hiervoor een artikel op tweakers.
Alles bijelkaar genomen vind ik het daarom niet verstandig om dit als oplossing aan te dragen. En zou liever zien dat het core team de grond oorzaak vast steld en wegneemt.
ik ken het item op tweakers, maar dat hogere batterijverbruik is verwaarloosbaar en is slechts in incidentele gevallen voorgekomen. in alle gevallen gaat het om handmatig omgezette APN's door meer tech savvy gebruikers.
Als je wil dat dit niet gebeurt kan je altijd een firewall installeren die met een black/whitelist werkt per app. bijvoorbeeld Netguard no-root firewall.
Ook is de beredenering die vaak gegeven wordt, dat NAT een firewall vervangt , onzin. NAT is geen firewall. NAT zonder port forwards is: block incoming, allow outgoing en dat is wel heel erg basic.
plus het andere ding… wat heb je liever? een volledig werkende internet verbinding of een kreupele verbinding achter nat die elke keer weg valt?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.