Skip to main content

Hallo,

Ik krijg regelmatig SMS berichten dat ik een nieuwe simkaart aan moet vragen omdat het 3G netwerk in maart verdwijnt. Nu ondersteund mijn telefoon geen 4 of 5G, maar ik ben niet van plan een nieuwe te kopen omdat ik geen gebruik maak van mobiele data. Moet ik nu toch een nieuwe simkaart aanvragen of kan ik de oude blijven gebruiken?

Bij voorbaat dank voor het antwoord

Hallo @TheoVergoossen, welkom! De oude simkaarten leveren niet de beste belkwaliteit en ontvangen bovendien niet meer de laatste veiligheidsupdates. Daarnaast wordt het 3G netwerk vanaf 31 maart 2022 uitgezet. Met jouw verouderde simkaart kun je niet bellen en internetten via ons 4G-netwerk. Maak je gebruik van het internet, dan kan dat niet meer vanaf 31 maart 2022 met deze oude simkaart en gaat bellen vanaf dan via ons 2G-netwerk. Om onze klanten te kunnen voorzien van de beste dienstverlening, is het daarom belangrijk dat deze oude simkaarten worden vervangen. Ook wanneer je een toestel zonder 4G gebruikt, is het noodzakelijk jouw simkaart te vervangen. Je kunt jouw simkaart eenvoudig online vervangen.


Hallo Denise,

Bedankt voor het antwoord. Maar werkt de nieuwe simkaart wel in de oude telefoon aangezien die geen 4G ondersteund? Ik hoef alleen te kunnen bellen en SMS-en, en dat mag wat mij betreft dan via 2G gaan.


Ja hoor, dat werkt gewoon. De simkaart kan namelijk ook nog steeds verbinden via 3G en 2G.