Skip to main content

Mijn schoonvader heeft onverwacht via mail bericht gekregen dat zijn SIM-kaart te oud zou zijn. Vervolgens heeft hij ook een nieuwe toegestuurd gekregen.

Klopt dit allemaal wel? Hoe kan een SIM-kaart te oud zijn?

Hoi @JohLaBra, welkom op het forum. Goed dat je scherp bent op dit soort dingen! In dit geval kan het inderdaad wel kloppen, had jouw schoonvader Telfort en is zijn abonnement automatisch overgezet? Bij Telfort waren namelijk nog oudere simkaarten in omloop, en die worden vervangen. Een simkaart kan te oud zijn als iemand die al heel lang heeft, sommige simkaarten ondersteunen bijvoorbeeld alleen 2G en 3G, de ontwikkelingen zijn inmiddels verder dan dat.


Het  probleem is inmiddels helder, hij had nog een SIM-kaart van Hi in gebruik. Na telefonisch overleg met iemand van 0800-0402 werd me duidelijk wat er aan de hand kon zijn en dat e.e.a. echt van KPN afkomstig was en niet van iemand met snode bijbedoelingen.

We hebben inmiddels één van de twee (?) geleverde SIM-kaarten geactiveerd.

Als CISSP en GICSP let je toch een beetje meer op bij dit soort dingen, soort aangeleerde achterdocht...


Je zult er dan scherper op zijn inderdaad @JohLaBra, en ondanks dat het in dit geval wel echt was zijn er helaas ook genoeg voorbeelden dat onze naam wordt gebruikt voor phishing. Het is alleen maar goed dat je er scherp op bent, voorkomen is beter dan genezen.

Dat je er twee kreeg is een beetje veel van het goede, aan eentje hebben jullie wel genoeg. Ik denk dat er per abuis 2 verstuurd zijn, met de tweede hoeven jullie niets te doen.