Skip to main content

Ik ben overgegaan op KPN mobiel bellen, Ik heb een simkaart gekregen en geactiveerd. Ik heb een sms gekregen dat ik over ben. Ik heb mijn toestel een paar keer aan en uit gezet. Ik kan wel internetten, mijn wifi werkt. Ik kan niet bellen. Met mijn oude simkaart kan dit nog wel. Wat kan ik nu nog doen?

Ha @Agnita, goede vraag! Ik zie dat de simkaart wel zou moeten werken sinds de 25e. Het gaat om de simkaart 8931*******0395? Wat zie je in je scherm? Je zegt dat je oude sim het nog doet, bedoel je daarmee de simkaart van je vorige provider?


Klopt allebei. 
Bij bellen zie ik in mijn scherm: oproep mislukt. 
Bij SMS: niet afgeleverd. 


Hmm.. Vreemd! Ik wil dit dan graag verder uit laten zoeken. Bij welke provider zat je? En met die simkaart kan je dus nog wel bellen/gebeld worden?


Ik zat bij Vodafone. Ik heb ze weer even verwisseld. Hoef alleen de pincode van de simkaart in te voeren en ik kan weer bellen en ben ook nog steeds online. Ik ga ze nu weer terug wisselen. Zal mijn telefoon opnieuw starten. Je kunt het proberen. Ik kan ook niet gebeld worden met mijn KPN simkaart. 
Is er een instelling op mijn telefoon (iPhone 11 pro IOS 14) die ik nog kan aanpassen? 
mobiel datanetwerk -APN heb ik al aangepast volgens aanwijzingen van de KPN site. 
het embleempje van de verbinding -naast het wifiembleem- blijft leeg bij mijn KPN Sim. 


Nee, dit ligt denk ik niet aan jou. Het lijkt erop alsof jouw nummer niet volledig over is naar KPN. Ik heb een ticket aangemaakt richting onze technische dienst. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op. In dit soort gevallen is dat in de regel wat eerder. Ik hou het vanuit ons ook even in de gaten! 


Dan gebruik ik eerst nog maar even mijn simkaart van Vodafone. Anders ben ik telefonisch niet te bereiken. 


Door een systeemstoring kan ik momenteel niet zien of er contact is geweest, maar ik zie wel dat er inmiddels met de simkaart gebeld is. Is het probleem nu opgelost @Agnita? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!