Skip to main content

Gisteren heb ik een mobiel abonnement aangevraagd bij KPN. Vandaag de nieuwe SIM kaart ontvangen met nummerbehoud.

Kaart geactiveerd en ik kreeg een SMS dat ik ja moest terugsturen. Dat gaat helaas niet omdat het tegoed van mijn oude prepaid op 0 staat.

Hoe nu verder? Telefoon is al meerdere keren opnieuw opgestart, ik dacht dat het misschien daar aan lag.

Groeten Astrid 

 

 

 

Goedemorgen @Astrid76, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Als je inderdaad geen beltegoed hebt kan je geen SMS versturen.. Je hebt minimaal € 1,00 tegoed nodig om hierop te reageren.. Is het een prepaid nummer van KPN (dus wordt deze overgezet naar een abonnement) of is het een prepaid 06-nummer van een andere provider? En heb je misschien een klantnummer van je huidige provider? Dan kunnen we het op die manier oplossen. Maar de snelste en makkelijkste manier is om op te waarderen en te reageren op het sms'je.


Vanmorgen telefonisch contact met een collega van jou. Ze gaan hem handmatig activeren omdat opwaarderen tot 1 euro geen optie is ivm andere provider. Minimale bedrag is dan 10 euro.

Ik zou een bevestiging krijgen wanneer het is gelukt, heb jij enig idee hoeveel tijd hierover heen gaat?

Groeten Astrid 


@Astrid76  ah kijk helemaal goed! Dit kan tot 5 werkdagen duren.. Als je jouw profiel aanvult met het nummer waar het om gaat kan ik dit nog even voor je nakijken.


Als je dat voor mij zou willen doen heel graag! Inmiddels elke dag met KPN gebeld en elke dag krijg ik een ander verhaal te horen….


Hoi @Astrid76! Omdat Susan niet alle dagen werkt. Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet als iedereen je andere informatie geeft.
Ik zal je voorzien van de juiste informatie en wat er gebeuren moeten om het telefoonnummer bij ons onder te brengen.  

Allereerst: Mijn collega heeft netjes het (korte) simkaartnummer dat achterop het ALDI simkaartje staat ingevoerd in het systeem.
Met dit simkaartnummer tonen we aan ALDI (provider) dat jij echt de eigenaar bent van het simkaartje/nummer. Dit is een beetje dezelfde controle als met de sms. 

Helaas is dit eerste handmatige verzoek afgewezen door ALDI. Dit is een beetje onze schuld want door de jaren heen is (aan onze kant) de procedure veranderd.

Wij hebben tegenwoordig het klantnummer van de ALDI nodig en niet het simkaartnummer (nummer dat op het kaartje staat).
Kun je mij voorzien van het simkaartnummer dat hoort bij het prepaid kaartje? Deze kun je opvragen bij de klantenservie van ALDI. 
 


 


Inmiddels zoveel verschillende verhalen gehoord, ook hier wordt weer iets compleet anders verteld, dat ik vorige week vrijdag besloten heb om het abonnement bij de KPN “op te zeggen” en naar een andere provider te gaan. Daar ben ik inmiddels met succes binnen een week geactiveerd mét nummerbehoud. Het kan dus ook anders KPN!


Reageer