Skip to main content
Vraag

Nieuwe simkaart werkt niet

  • July 17, 2019
  • 20 reacties
  • 550 keer bekeken

Nieuwe simkaart gekregen, heb netwerk maar kan niet bellen of gebeld worden

Admin: 06-nummer verwijderd en opgeslagen in je profiel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Ha @rickvdn, welkom! Wat vreemd, hij lijkt wel actief! Klopt het dat je wel kunt sms'en? Heb je een betaald nummer gebeld? Bijvoorbeeld een 0900-nummer o.i.d.? Probeer in dat geval eens een regulier 06-nummer of vaste nummer te bellen. Werkt het dan nog niet? Welke melding krijg je?

  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2019
Hi, blijkbaar moet ik de sim kaart in Nederland activeren, wat ik niet begrijp en erg, heel erg vervelend is. Met T mobile werkte het meteen zonder problemen. Krijg geen melding kan gewoon niet bellen of gebeld worden, er staat geen 10€ belkredit op de kaart.. Krijg het idee dat ik via Bol.com een 'fake chinese' simkaart gekocht heb.
Kan ook niet van operator wisselen in Belgie..
Ik had gehoopt dat in Nederland alles goed werkte maar is dus niet het geval..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Hij staat wel actief, dus het zou nu moeten werken! Heb je het toestel al eens uit en weer aangezet? Ik zie dat er wel 2,50 euro welkomsttegoed op staat. De andere 7,50 euro krijg je als je je registreert via MijnKPN.

  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2019
Heb alles geprobeerd maar niks helpt en ik ga pas zaterdag naar Nederland terug..

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Ah, op die manier. Wil je in ieder geval onder 'persoonlijke opmerkingen' je nieuwe simkaartnummer plaatsen? Dan ga ik het voor je uitzoeken! Ik heb van mijn collega van de technische dienst begrepen dat het ook in België gewoon zou moeten werken. Welke melding krijg je als je probeert te bellen?

  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2019
'Dit nummer is momenteel niet beschikbaar' als ik bel.
Wat ook vreemd is dat ik niet handmatig de operator kan kiezen, ik zie de 3 belgische operatoren maar kan alleen 'orange' kiezen, de slechtste...
Simkaart is 893108941812405946 6


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Ik zie dat je inderdaad nauwelijks bereik hebt. De sim is wel geactiveerd en die melding heb jij inderdaad ook gekregen, zie ik. Kom je vandaag nog ergens anders? Als in meer dan 5 kilometer en niet meer dan 5 meter? 😉 Kan je dan proberen of je wel een ander netwerk kunt kiezen? Het lijkt er, helemaal met de screenshot die jij plaatst, op dat er wel een actief signaal is, maar 'gewoon' onvoldoende netwerk.

  • Auteur
  • Topper
  • July 18, 2019
Heb ik af geprobeerd maar werkt ook niet...

  • Auteur
  • Topper
  • July 19, 2019
Hallo, het werkt nog steeds niet, we zijn nu al een tijdje aan het sukkelen en ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden. Kunnen we dit vandaag oplossen?

  • Auteur
  • Topper
  • July 19, 2019
Ik heb nu jullie app geinstalleerd en zie dat ik 0€ beltegoed heb en 2,50€ bonus tegoed.
Toen ik de simkaart kocht stond dat ik 10€ beltegoed kreeg, kan het zijn dat de simkaart niet werkt omdat ik geen beltegoed heb

  • Auteur
  • Topper
  • July 19, 2019

Hoe gaan we dit oplossen?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Klopt het dat je het inmiddels aan de praat hebt gekregen? Ik wilde testen of het misschien aan het type beltegoed lag en heb je 5 euro regulier tegoed gegeven. Nu zie ik dat de MijnKPN registratie gelukt is en dat er nu verbruik geregistreerd is. Zie het als een extraatje voor het ongemak 😉. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2019
Ja, dank je we'll. Ik heb De, helpdesk gebeld e het was opgelost.
Ik heb nog 2 andere problemen :
1 ik kan bij roaming niet handmatig een andere operator kiezen, in België kan ik alleen op het, Orange netwerk ,de slechtste in België, en heb heel weinig dekking. Ik wil op Proximus.
2 ik, kan geen gesprekken naar een ander nummer doorsturen bij 'geen netwerk '.
Dank voor hulp

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Ik zie inderdaad dat de helpdesk het extra tegoed voor je aangevraagd heeft, waar ik in een eerder bericht naar verwees. Het handmatig kiezen van een operator zou gewoon moeten werken. Kan je eens proberen om 4G uit te schakelen en het dan nog eens te proberen? Dat je geen gesprekken door kunt schakelen, dat klopt. Bij prepaid is dit niet mogelijk. Je kunt gesprekken alleen door laten schakelen naar je voicemail.

  • Auteur
  • Topper
  • July 22, 2019
Day heb ik geprobeerd maar helpt niet ,omdat orange zo slecht is wilde ik, doorschakelen naar een ander nummer (Belgisch) il moet dus of, op Proximus aansluiten (goede ontvangst) of doorschakelen vanwege slechte ontvangst met Orange

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Dan ben ik bang dat 'ie toch eerst op het Nederlandse netwerk geregistreerd moet worden! Ik heb geen andere ideeën 😞.

  • Auteur
  • Topper
  • July 22, 2019
Ik was Zaterdag en vandaag de hele dag in Nederland.. Veranderd niks. Ben nu weer in Brussel...

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Heel vreemd. Het zou nog zo kunnen zijn dat Proximus niet een van de netwerken is waarmee je als KPN klant kan verbinden. Ik laat het in ieder geval uitzoeken door onze technische dienst. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.

  • Auteur
  • Topper
  • July 23, 2019
Dank je wel, ik kan alleen maar Orange kiezen, geen Proximus of Base. Is niet goed en ook een beetje concurentie vervalsing. Is de eerste keer dat mij zoiets gebeurd. Ik heb alle continenten afgereisd maar zoiets nog nooit meegemaakt

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Volgens mij zou je Base sowieso moeten kunnen kiezen inderdaad. Ik ben benieuwd wat mijn collega's voor je kunnen betekenen!