Skip to main content

Beste kpn,

 

ik heb een nieuwe simkaart ontvangen, geactiveerd en bevestigingsmail gekregen dat dat is gelukt. Echter werkt de kaart niet, ik kan niet bellen, sms of internet. Als ik op kpn probeer in te loggen en mijn telefoonnr invul staat er dat het nummer niet betekend is bij kpn terwijl mijn telefoonnummer letterlijk bij de instellingen staat en al vooraf ingevuld is. Ik wil graag een nieuwe simkaart bestellen maar dat gaat niet want ik kan nergens inloggen met mijn telefoonnr.

ik ben overgestapt van Odido naar KPN met nummerbehoud.

telefoon opnieuw opstarten, simkaart poetsen, instellingen in telefoon opnieuw instellen heb ik allemaal al geprobeerd. 
 

“uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld” is de melding wanneer ik probeer te bellen.

 

Hallo @Sophieknobbout 

Jij stapt dus over met nummerbehoud naar KPN. Wat is de aangegeven overstapdatum? Is het al zover? Doet de simkaart van Odido het wellicht nog?
Wat was de datum waarop je het nieuwe abonnement bij KPN hebt aangevraagd? Vanaf dat moment duurt het nog minstens één maand (opzegtermijn bij oude provider) voordat KPN het nummer kan overnemen.

Op de aangegeven dag wacht je totdat het bereik bij de oude provider wegvalt. Dat gebeurt tussen 11:00 en 16:00 uur. Pas dan verwijder je de oude simkaart en plaats je de KPN simkaart.


Hi Ruud,

 

ik had hiervoor prepaid dus het hoefde geen maand te wachten. Vanaf 23 feb heb ik het aangevraagd en 28 feb zou het zijn overgezet en zou het in gebruik kunnen worden genomen.  Ik heb dus al een dag gewacht en na alle tips van kpn werkt het nog steeds niet en herkent KPN mijn mobiele nummer niet, ookal zou volgens KPN in de mail mijn nummer succesvol zijn overgezet.

mijn kaart is volgens KPN succesvol geactiveerd en “we zetten je nummer over op 28feb 2024, deze datum hebben we afgesproken met je huidige provider” 


Ok duidelijk, maar dan is bellen met KPN 0800-0402 toch de beste aanpak. Lastig als je telefoon het niet doet, maar hopelijk kan je even een andere telefoon lenen. Het nummer is gratis dus er zijn geen kosten. Of je bezoekt een KPN winkel in de buurt.


Dankjewel voor je reacties :)