Skip to main content
Vraag

Nieuwe startdatum mobiele bundel is onduidelijk

• June 10, 2026
  • 2 reacties
  • 33 keer bekeken

KPN heeft sinds verleden maand de startdatum van de mobiele databundels gewijzigd, omdat het handiger is (voor KPN). Ik was gewend om op de laatste dag van mijn bundel het restant te doneren met goede doelen zoals het Rijksmuseum. Mijn nieuwe bundel gaat in op 11e van de maand, meldde KPN vooraf per e-mail. Dus ik heb een nieuwe herinnering voor de 10e in mijn agenda gezet. Kreeg ik gisteren - de 9e - een sms met ‘vandaag starten je nieuwe bundels’. Ofwel: ik ben te laat om mijn overschot te doneren. Welke laatste datum van de bundel moet ik nu aanhouden? 

Beste KPN, hoe moeilijk is het om consequent te zijn in uw communicatie? U hoeft het niet leuker te maken, maar aub graag zo makkelijk en consequent mogelijk. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Herm56 ,

Kreeg ik gisteren - de 9e - een sms met ‘vandaag starten je nieuwe bundels’. ….. Welke laatste datum van de bundel moet ik nu aanhouden? 

De achtste dag van een maand. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Herm56, welkom terug bij de community! Ik snap goed dat dit verwarrend is, zeker omdat je je overgebleven MB's altijd bewust doneert.

Er zijn nog klanten met een ouder abonnement waarbij de bundels per kalendermaand lopen. Bij nieuwere abonnementen gaan de bundels in op een vaste datum per wanneer het abonnement ooit is in gegaan.

Als je vooraf een e-mail hebt ontvangen waarin 11 juni werd genoemd, maar je op 9 juni een sms kreeg dat je nieuwe bundels ingingen, dan kan het zijn dat de sms vertraagd is verstuurd of afgeleverd.

Om zeker te weten welke datum voor jouw abonnement geldt, kun je het beste even kijken naar de factuur. Daar staat de periode van je abonnement op vermeld. De startdatum daarvan is ook de datum waarop je nieuwe bundels ingaan. En los daarvan: heel mooi dat je je resterende MB's doneert. Ik kan me voorstellen dat het extra jammer is als dat hierdoor niet is gelukt. We waarderen het enorm en ik hoop dat het zo duidelijker is! 😊