Skip to main content

Goedenmorgen,

 

Sinds december 2023 is mijn netwerk niet stabiel. Ik heb vaak geen bereik terwijl  ik genoeg GB heb. Sommige telefoontjes ontvang ik niet omdat mijn netwerk eruit ligt.

Ik heb wel sinds november een nieuwe telefoon via jullie besteld, en alles al uitgeprobeerd om mijn netwerk te stabiliseren. Echter wordt dit nu super irritant omdat ik vaak geen bereik  heb. Internet is ook super traag.

Hoi @Netwerk niet stabiel 

Welkom op het forum van KPN

Ik raad je aan om de netwerkinstellingen in jouw smartphone eens volledig te resetten, dit zorgt er onder andere voor dat fouten eruit gehaald worden, en de juiste KPN instellingen ingeladen worden.
In de meeste gevallen lost dit veel problemen op.
 

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.         

 

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even weten of dit het probleem heeft verholpen.
Geef anders even een postcode (géén huisnummer) van jouw woonwijk, zodat ik even kan meekijken op de KPN dekkingskaart en waar de KPN zendmasten staan.


Dit werkt niet . 


Dit werkt niet . 

Oké, duidelijk.
Kun je mij dan een willekeurige postcode uit je woonplaats geven of van je straat.
Dan kan ik kijken naar de dekkingsgraad van het mobiele netwerk van KPN, en waar de zendmasten staan.

Hieruit kan ik dan meer uit opmaken, en je beter van dienst zijn.


2525sz 

 


Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt met KPN mobiele netwerk. Ben een trouwe klant en blijf juist bij jullie omdat ik nooit netwerk problemen had. Misschien ligt het aan mijn telefoon.


Hoi @Netwerk niet stabiel 

Bedankt voor je antwoorden terug.
Je woont dus in Den Haag, in het gebied Rustenburg - Schilderswijk - Laakkwartier.

Zowel het 4G+ netwerk alsmede het 5G netwerk van KPN is daar zeer goed tot optimaal.
Dus je zou daar overal een goed bereik moeten hebben op je smartphone, al zijn er natuurlijk altijd factoren die zorg dragen voor een verminderd bereik.
Denk hierbij aan hoge gebouwen, de afstand tot de dichtstbijzijnde KPN zendmast en de isolatie van je eigen woning.

Kijk ik naar de locaties waar de KPN zendmasten staan, deze staan vrijwel allemaal op daken van huizen of gebouwen, dan zijn dat er 10-tallen in Den Haag.

In het gebied waar jij woonachtig bent, staan op de volgende punten een KPN zendmast, zodat jezelf kunt beoordelen, hoever je daar vandaan woont:

  • Johan de Witt, Hooftskade, Den Haag, Zuid-Holland
  • Wijkpark Transvaal, Transvaalkwartier, Den Haag
  • Christiaanhof, Transvaalkwartier, Den Haag
  • Sportpark Quick Steps, Oostbroek-Zuid, Den Haag
  • HMC Westeinde, Den Haag
  • Poseidon, Waldorpstraat, Den Haag

Maar er staan er nog meer, aan de randen van bovenstaand gebied.

Dus ik denk dat het eerder aan je smartphone ligt, iets met de ingebouwde antennes.
Want qua dekking zou je daar geen problemen moeten ervaren.

Om welk merk toestel en model gaat het trouwens?
En hoe lang heb je hem al in je bezit?
Is hij wel eens per ongeluk op de grond gevallen?

Ik hoor het graag weer van je.


Bedankt voor de info.

 

iphone 13 pro sinds november 2023.

Een paar weken erna begon het met onstabiele netwerk. 


Ik denk dat het ligt aan of je iPhone 13 Pro of aan de KPN simkaart zelf.

Om dit voor jezelf te checken, adviseer ik je om eerst langs de Apple Store Den Haag te gaan.
Daar werken vakkundige Apple medewerkers, die voor je na kunnen gaan of er inderdaad iets aan de hand is met jouw iPhone 13 Pro.

De Apple Store Den Haag:

Passage 39
2511 AB Den Haag

 

Dag   Openingstijden Apple Store Den Haag
Zaterdag   10:00 uur - 19:00 uur
Zondag   12:00 uur - 18:00 uur
Maandag   12:00 uur - 19:00 uur
Dinsdag   10:00 uur - 19:00 uur
Woensdag   10:00 uur - 19:00 uur
Donderdag   10:00 uur - 19:00 uur
Vrijdag  

10:00 uur - 19:00 uur


Is er niets aan de hand met jouw iPhone 13 Pro, nadat dit door een Apple medewerker is gecontroleerd en gecheckt, ga dan langs een KPN Winkel om een nieuwe simkaart te halen.
Je huidige simkaart wordt dan vervangen door een nieuw exemplaar met je eigen 06-nummer.


KPN Winkel Centrum Den Haag
Spuistraat 40 

 

Dit is op steenworp afstand van de Apple Store, dus lopend ben je er zo.
Je kunt ook kiezen voor een E-sim, want dat ondersteund de iPhone 13 Pro namelijk ook.
Dit kun je gewoon thuis doen, zolang de fysieke simkaart maar actief is.

Alles over de E-sim bij KPN en het installeren daarvan, lees je via de volgende link:

E-sim aanvragen en activeren

 

Ik hoor graag hoe het is afgelopen, en waar het nu aan heeft gelegen of ligt.


Ha @Netwerk niet stabiel, welkom! Ik zie dat Michel je al heel veel nuttige informatie heeft gegeven! Ben jij nog bij een Apple of KPN winkel langs geweest? Ik ben nog wel even benieuwd of je dit probleem overal ervaart of alleen op jouw adres? Als je het overal ervaart, dan neig ik ook meer naar een toestel- of simkaartprobleem. In dat geval kán je testen om een andere simkaart in je toestel te plaatsen en te kijken of het dan wel werkt.