Vorige week heb ik het pakketje waarin een nieuwe Samsung Flip 5 zou moeten zitten opgehaald bij een PostNL punt, maar bij thuiskomst bleken er porseleinen knoppen in het doosje te zitten. Na telefonisch contact met KPN ontving ik van PostNL een formuliertje om melding te maken van de vermissing, dat heb ik direct ingevuld en terug gemaild tezamen met de gevraagde foto's. Het lijkt me duidelijk dat de PostNL pakketbezorger de telefoon achterover gedrukt heeft. Kijk maar op Marktplaats waar tientallen nieuwe toestellen in gesealde en dus ongeopende doosjes worden aangeboden.
Hoe dan ook, wat nu? Volgens KPN moet ik wachten tot het onderzoek van PostNL is afgerond. Dat kan 30 dagen duren maar ik heb niet voor niets een nieuwe telefoon besteld, ik heb echt een nieuw toestel nodig. Dus ik wil graag een nieuw toestel afhalen en direct afrekenen in een KPN winkel, dat kan echter niet volgens de KPN medewerker. Maar, waarom niet...?? Zo ben ik de dupe van zowel de KPN als de PostNL protocollen. Elders een los toestel kopen is uiteraard veel duurder. Ik moet op zakenreis met een betrouwbare telefoon maar ik krijg van KPN geen medewerking om dit nu op te lossen.