Skip to main content

Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon (verlenging abo), een Samsung S21+. Simkaart in eerste instantie overgezet en toen had ze het probleem dat bellen wel lukt (maar duurt enorm lang voordat verbinding wordt opgebouwd),gebeld worden lukt niet (beller krijgt gelijk voicemail). Bij telefoon opnieuw opstarten komt dan een lading sms-jes binnen van gemiste oproepen. Dus op dat moment is er verbinding met het KPN netwerk en kan ze ook gebeld worden. echter houdt dit heel snel op en krijg je weer meteen de voicemail. 

Overgeschakeld naar een E-sim in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar ook met de E-Sim precies hetzelfde probleem. Vanmorgen een aantal keer gebeld met KPN, maar niemand die het probleem kan oplossen. Uiteindelijk is de enige oplossing volgens KPN om een nieuwe simkaart op te sturen. Zelf heb ik daar weinig vertrouwen in. Het lijkt me meer een netwerk/administratief probleemal dan niet in combinatie met de Samsung.

 

Iemand hier ervaring mee?

Hallo @influenza, dit klinkt niet goed 😞. Als het met de eSim niet beter is geworden, zal dat het waarschijnlijk ook niet met een nieuwe fysieke sim inderdaad. Hoe lang heeft zij het toestel al? Ze kan de verlenging namelijk binnen 14 dagen annuleren en daarbij het toestel terugsturen. Maar ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als je haar simkaart in een ander toestel stopt én wat er gebeurt als je een andere simkaart in de S21 plaatst. Ook ben ik benieuwd of ze dit alleen op één bepaalde locatie ervaart, bijvoorbeeld alleen thuis, of ook ergens anders, als ze met een andere mast verbonden is. 


@Marcia_ Toevallig gisteren ook een kids sims aangevraagd voor mijn dochter. Die is uiteraard sneller binnen dan de nieuwe SIM van mijn vrouw 😉. Maar goed wel mooi om even mee te testen. Sim van mijn dochter in de Samsung. Bellen, gebeld worden etc gaat probleemloos. Dus met de telefoon lijkt in ieder geval alles in orde.  Sim er weer uit E-Sim van mijn vrouw actief en alleen mogelijk om uit te bellen. Niet gebeld worden, geen data verbinding.

Wat mijn vermoeden dat een nieuwe SIM voor mijn vrouw echt geen verbetering gaat brengen alleen maar versterkt. Volgens mij staat er gewoon administratief iets niet goed nadat ze verlengd heeft…..


Inmiddels lijkt er wat beweging te zijn. Gebeld worden en sms-jes ontvangen werkt nu soms. Mobiel internet nog niet.


Gek hoor.. Hoe staat het er nu voor? Zet anders even het 06-nummer van je vrouw in jouw profiel met daarbij je postcode + huisnummer en evt. klantnummer en laat even weten dat je dat gedaan hebt. Dan kijk ik ernaar. 


@Marcia_ zag zo snel niet waar je het nummer kunt invullen dus ingevuld onder klantnunmer. 
vandaag is het weer helemaal niets  gelijk voicemail  nieuwe simkaart is ook nog niet aangekomen…..

 


Ik zie ook niets geks 😞. Het nieuwe abonnement is nog niet ingegaan, dus eigenlijk het enige dat veranderd is, is de simkaart. De nieuwe simkaart komt morgen sowieso wel. Laat me even weten of het daarmee opgelost is. Als dat niet zo is, dan is mijn verzoek om de nieuwe simkaart toch ook even in een ander toestel te proberen. Als de nieuwe sim ook in het andere toestel kuren vertoont, dan neem ik dit mee naar het ticket wat ik dan voor onze technische dienst aan ga maken.


Ik zie ook niets geks 😞. Het nieuwe abonnement is nog niet ingegaan, dus eigenlijk het enige dat veranderd is, is de simkaart. De nieuwe simkaart komt morgen sowieso wel. Laat me even weten of het daarmee opgelost is. Als dat niet zo is, dan is mijn verzoek om de nieuwe simkaart toch ook even in een ander toestel te proberen. Als de nieuwe sim ook in het andere toestel kuren vertoont, dan neem ik dit mee naar het ticket wat ik dan voor onze technische dienst aan ga maken.

Omdat niemand de telefoon aan de praat kreeg is hij omgeruild voor een nieuw exemplaar. Deze doet het wel probleemloos.


FIin! Goed dat je het nog even liet weten.Â