Skip to main content

Woensdag 2/11 jl.  hebben veel mensen in Leidschendam en Voorburg, die ineens last hadden van een hevige brandlucht, geen NL Alert ontvangen terwijl zij dat een tijdje daarvoor wél wel kregen van een brand in Delft (waar niemand in mijn wijk ( Prinsenhof Leidschendam) last van had). Alle telefoons waren goed ingesteld voor meldingen  en ook alle mensen die niets ontvingen waren KPN-klanten. Volgens de brandweer ligt de fout bij KPN. Wat is er misgegaan KPN? En kunnen jullie het de volgende keer wel svp tijdig melden? Vooral belangrijk voor mensen met astma, vogels in huis, overgevoelighridsreacties etc. Bij voorbaat dank. 

Goed dat je dan even aan de bel trekt Lies want ik begrijp volkomen dat je dit dan even bij ons meldt. Ik kan niet direct verklaren waar dit dan precies fout is gelopen, ik heb even gezocht maar ik kon niet direct andere signalen vinden in de buurt van Leidschendam. Het gaat via een techniek die Cell Broadcast heet en er zijn diverse redenen waarom je de melding dan niet ontvangt. Ik zou je willen adviseren om op de pagina Over NL Alert te kijken. Daar staat onder aan de pagina ook een contactmogelijkheid met jouw specifieke Veiligheidsregio.