Skip to main content

Hallo Allemaal,

Ik heb een originele Nederlandse Nokia 3410 destijds door provider O2 uitgegeven. Nou wil ik een simkaart van een andere provider in doen maar dan staat er: SIM niet geldig

Ik begreep dat O2 is overgenomen door Telfort en nu Telfort door KPN. Vandaar mijn vraag op dit KPN forum.

Het Serie/Imeinummer is 350890204631113

Heb verschillende codes gebruikt zoals:

#pw+3475236449+1#

En dan krijg ik de melding:

Telefoon was niet beperkt met een vinkje ernaast. Maar helaas staat er daarna nog steeds SIM niet geldig.

In een Nokia 6110 Navigator die wel simlockvrij is doet de simkaart het perfect. Dus het ligt niet aan de simkaart. 

Wie kan mij helpen?

Ps woon in Zoetermeer indien iemand uit de buurt langs wil komen om te helpen.

Hallo @Janos21 ,

Het handigste is om even naar het Stadshart te gaan. Daar zijn diverse telefoonwinkels waar het toestel simlockvrij gemaakt wordt. Tegen een kleine vergoeding, dat dan wel. 
 

GSM Paradise op Het Rond (bij het Stadspark) gaat bijvoorbeeld vanmiddag open om 12.00. 


Hey @Noordzee,

Bedankt, ik heb ze gecontacteerd. Helaas doen ze dat al een paar jaar niet meer vertelde hij. Ook Phonkey doet het niet en zelfs de vele telefoonkraampjes op de Beverwijkse Bazaar doen het niet meer. Ben er paar weken geleden nog langsgeweest.

Kreeg wel te horen dat het via een usb kabeltje gaat die dan contact maakt met waar je accu normaalgesproken zit. Dan wordt er iets in de software overschreven.  


KPN kan helaas niks betekenen. Je zult toch op zoek moeten gaan naar een telefoonwinkeltje of hobbyist die dit kan doen.


Ok , ik heb dan een adresje in Den Haag voor je: 

http://den.haag.joop-goedkoop.nl/n/stf/welkom/winkel/gsm/simlock.htm


KPN is met simlockvrij maken al ruim 10 jaar geleden gestopt. Er worden al langer dan dat namelijk geen telefoons met simlock meer verkocht.

De beperking zit tegenwoordig in het abonnement, aangezien je met toestellening niet het abonnement met de kortste looptijd van 1 maand kan nemen. Maar minimaal 1 jaar.

Als je nog een Nokia 3410 met simlock hebt is het ook een behoorlijk oude. Zeker 15 tot 20 jaar lijkt me.

Als de vrije jongens, w.o. die op de Beverwijkse Bazaar, ook niet meer meer de simlock ervan af (kunnen) halen houdt het echt op.

Zet 'm in een vitrinekast. Museumstuk. Vergane glorie. (nou ja glorie, je kan/kon er niet veel mee). Ik heb meer van dat soort onbruikbare toestelletjes liggen.

N.B. Het ligt nog steeds in de verwachting om bellen/sms via 2G / GSM per 2025 stop te zetten. Er mogen dan alleen nog IoT toepassingen op, zoals de slimme elektra- en gasmeters.


@Noordzee thanks, maar ik kan helaas geen adres of contactgegevens vinden van de winkel. Telkens als ik op contact klik stuurt die mij door naar een blanco pagina :(

@PeterG, dat klopt het is al wel een oudje van 20+jaar en in de vitrinekast leggen kan altijd haha. Maar er hangt ook sentimentele waarde aan. Het menu knopje is niet toegankelijk zonder simkaart en met een simkaart ook niet helaas. Waardoor die wel simlock vrij moet worden gemaakt en ik weer bij alle berichten etc. kan komen.

Wie weet reageert er wel iemand met een oplossing :)


@Janos21

Nieuw adres gevonden in Leiden : https://gsmreparatiecentra.nl/contact/leiden

en nog eentje in Wateringen: https://nl.locale.online/all-phone-reparatie-421504461.html


En @Janos21 ,

Naar welke winkel ga je nu toe? 


@Noordzee, heb ze allebei gebeld… maar helaas de Nokia 3410 wordt niet meer simlock vrij gemaakt. Ze kenden ook geen andere winkels of iets dergelijks die het nog wel doen. Die in Wateringen zei dat het kabeltje nergens meer verkrijgbaar is waarmee ze het vroeger deden, en dat de server niet meer bestaat waarmee die gekoppeld wordt (die snapte ik niet helemaal).
Maar bedankt voor je hulp tot nu toe! Ik denk dat ik echt een keer geluk moet hebben met iemand die het als hobby erbij doet en nog het kabeltje in bezit heeft. Of iemand die het kan dit forum leest en ook reageert haha.
Heb op marktplaats een advertentie staan met hulp gezocht hierover maar alleen mensen die hem ook simlock vrij willen die reageren naar mij en vragen of het mij al is gelukt. Dus blijkbaar is er nog wel interesse in het simlock vrij maken van de “oldskool” Nokia 3410 :) 


@Janos21  Sta mij toe..., ik heb wat gegoogeld en vond deze site https://www.unlockitfree.com/unlocknok3?model=3410

Jouw gegevens ingevuld en kreeg twee codes, waarvan er eentje door jou al is geprobeerd… nog eentje:  #pw+3273504364+2#


@driemaster, thanks ik heb de code ingevuld.

Kreeg de melding: Niet toegestaan met een vinkje erachter, daarna was het scherm blanco en kwam de batterijstatus in beeld en weer helaas het bericht SIM niet geldig :(

Heb hem daarna uitgezet en weer aan, pincode ingevoerd en opnieuw SIM niet geldig.

Mocht je nog meer codes hebben zou ik zeggen let me know probeer ik ze uit.


@Janos21 Dat is helaas de enige code die ik heb kunnen vinden. Ik heb nog even verder gezocht maar ik kwam allerlei obscure sites tegen… jammer dat ik je niet verder kan helpen.


@driemaster geeft niks ben blij dat je het probeerde :)
Helaas kwam ik ook vele ‘nare’ sites tegen. 
En wat ik van de telecom shops vooral hoorde was dat het via een kabel gedaan werd. Denk dat het bij mij helaas niet anders zal zijn.