Skip to main content
Vraag

Nokia 4G gekocht maar kan er niet mee bellen en gebeld worden

• June 9, 2026
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik had een nieuwe Nokia G4 gekocht. Mijn sim kaart werd herkend, contacten  stond er op, de pin werkte. Het apparaat wilde noch bellen noch gebeld worden.

Weer terug in het oude ding was alles weer werkend.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Kardolus ,

Zet jouw telefoon in het menu bij de netwerkinstellingen eens op 4G. Of juist op 2G. 

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2026

nokia-105-4g  ????

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 11, 2026

Lekker compact toestelletje, ​@Kardolus. Maar dan is het wel zo fijn als het ook daadwerkelijk werkt. Ik heb even gekeken naar de frequentiebanden die de Nokia 105 4G ondersteund, en dat zou in orde moeten zijn. 

Ik begin even met een basisstap, want we zien dat dit vaak helpt. Heb je het toestel ook herstart nadat je de simkaart erin had gestopt? Zo nee, zou je dat nog eens willen proberen.

Als dat ook niet helpt: zie je wel een netwerkicoon bovenaan in je scherm?

Heb je binnen het menu en dan bij de instellingen ook een optie voor Netwerk, of Verbindingen? Zo ja, wat voor subopties zitten daar bij?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Jammer dat het kpn netwerk nou weer zoveel problemen geeft met dumbphones 4G. Ter vervanging van de 2G telefoontjes. 

Sms werkt niet ('klein' instelling foutje in de centrale). Nu weer problemen met gebeld worden. 

De Nokia 105 4G hééft juist geen 2G, ​@Noordzee . Alleen 4G.

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Ik heb het ding her start. Alles leek in orde maar bellen en gebeld worden niet. Ik heb het ding teruggestuurd. Van de verkoper ook geen enkele reactie gehad. Overigens vond ik het een gammel ding .

Ik overweeg nu een een Panasonic 4G mobiele telefoon KX-TU250 maar wil geen zaken doen met de media markt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2026

Toch lijkt het erop dat het de enige winkel / webshop in Nederland is waar deze is te krijgen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Is het wat denk je?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2026

Tja. Er zijn nog geen klachten over. Of er gebruikers zijn is niet te zeggen. 

Zelf zou ik anno 2026 een smartphone nemen. 

Je hebt al een smartphone voor iets meer dan € 100.

Wil je toch een startphone dan is hier een en ander te vinden:

https://www.belsimpel.nl/startphone