Skip to main content
Vraag

Nokia 4G gekocht maar kan er niet mee bellen en gebeld worden

  • June 9, 2026
  • 17 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik had een nieuwe Nokia G4 gekocht. Mijn sim kaart werd herkend, contacten  stond er op, de pin werkte. Het apparaat wilde noch bellen noch gebeld worden.

 

Weer terug in het oude ding was alles weer werkend.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Kardolus ,

Zet jouw telefoon in het menu bij de netwerkinstellingen eens op 4G. Of juist op 2G. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 11, 2026

nokia-105-4g  ????


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 11, 2026

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Lekker compact toestelletje, ​@Kardolus. Maar dan is het wel zo fijn als het ook daadwerkelijk werkt. Ik heb gekeken naar de frequentiebanden die de Nokia 105 4G ondersteund, en dat zou in orde moeten zijn. 

Ik begin even met een basisstap, want we zien dat dit vaak helpt. Heb je het toestel ook herstart nadat je de simkaart erin had gestopt? Zo nee, zou je dat nog eens willen proberen.

 

Als dat ook niet helpt: zie je wel een netwerkicoon bovenaan in je scherm?

Heb je binnen het menu en dan bij de instellingen ook een optie voor Netwerk, of Verbindingen? Zo ja, wat voor subopties zitten daar bij?


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2026

Jammer dat het kpn netwerk nou weer zoveel problemen geeft met dumbphones 4G. Ter vervanging van de 2G telefoontjes. 

Sms werkt niet ('klein' instelling foutje in de centrale). Nu weer problemen met gebeld worden. 

De Nokia 105 4G hééft juist geen 2G, ​@Noordzee . Alleen 4G.


  • Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Ik heb het ding her start. Alles leek in orde maar bellen en gebeld worden niet. Ik heb het ding teruggestuurd. Van de verkoper ook geen enkele reactie gehad. Overigens vond ik het een gammel ding .

Ik overweeg nu een een Panasonic 4G mobiele telefoon KX-TU250 maar wil geen zaken doen met de media markt.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2026

Toch lijkt het erop dat het de enige winkel / webshop in Nederland is waar deze is te krijgen. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Is het wat denk je?

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2026

Tja. Er zijn nog geen klachten over. Of er gebruikers zijn is niet te zeggen. 

Zelf zou ik anno 2026 een smartphone nemen. 

Je hebt al een smartphone voor iets meer dan € 100.

Wil je toch een startphone dan is hier een en ander te vinden:

https://www.belsimpel.nl/startphone


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Heb je uiteindelijk de Panasonic nog aangeschaft, ​@Kardolus, of is het toch een ander toestel geworden?


  • Auteur
  • Topper
  • June 23, 2026

Ik ben er niet aan toe gekomen/ Nu is het toestel via Panasonic tijdelijk niet leverbaar. Hoe moet in 2027 geregels zijn. Ik wil niet naar de Media markt. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Ik wil niet naar de Media markt

Waarom toch niet? Dan loop je zo met dat toestel naar buiten. Maak het leven niet lastiger dan het al is.

Maar goed. Je kunt ook naar andere belwinkels. Optie #1, Phonehouse, en wat er meer is?

Waarom wil je trouwens zo'n startphone? Waarom niet een eenvoudige goedkope smartphone?


  • Auteur
  • Topper
  • June 23, 2026

De Media markt heeft een kunstje uitgehaald. Dat was niet fraai. Ik heb eensmartphone. maar wil deze dome voor onderweg. Ik heb een duo sim  dus beide toesellen te gebruiken. op hetzelfde nummer.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Juist de smartphone is onderweg handig. Is juist daarvoor ontwikkeld. Thuis heb je wel internet via de laptop of desktop. 

Ik kan niet zonder navigatie. Ook de NS app om me op het spoor te navigeren 😁. 

Heb je een duo simkaart (2 met één nummer)?


  • Auteur
  • Topper
  • June 23, 2026

Ik heb een Nieuwe TomTom.  Deed het veel beter dan googler maps, en TomTom op de Samsung,, Ik vind een klein toestel fijn, ook omdat hij fysieke knoppen heeft. In de felle zon zie ik niks om mijn samsung. Die heb dan voornamelijk  omdat ik Whastap dan op de PC kan gebruiken. Ik kreeg hem vam mijn broer die mij een Donosaurus noemt.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 23, 2026

Gewoon even dat toestelletje bij Mediamarkt halen. Ik zie het bezwaar niet en het is de enige winkel waar ie is te krijgen. 

Je loopt zo de winkel ermee uit. Kunt 'm dus direct even uitproberen of die wel werkt via kpn netwerk. 

Of je gaat naar een andere stenen telefoon-winkel. 

De Media markt heeft een kunstje uitgehaald.

Je bent lekker vaag. Dat is je goed recht hier. En dit is een andere aankoop. 

👉 Overstappen naar Odido is ook een optie.  Daar werkt de Nokia 105 4G zeker op. M'n bovenburen hebben er 2 en die werken prima op Odido. 

Bij Belsimpel.nl zijn ook diverse startphones te krijgen van andere merken dan Nokia.

Per december 2027 stopt 2G (GSM) pas, maar wel definitief. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 23, 2026

Ja, ik heb Heb je een duo simkaart (2 met één nummer)