Goedenavond, ik heb sinds enkele maanden een sim only abonnement van KPN met onbeperkt internet. Ik gebruik op mijn telefoon altijd NordVPN om zaken zoals crypto veilig en anoniem te kunnen doen. Echter werkt vpn niet met KPN op mijn iPhone en ook niet via een personal hotspot met mijn MacBook.
Ik heb inmiddels uren met de support van NordVPN alle settings doorgelopen en aangepast, het internet afgepluisd naar oplossingen en ten slotte contact gehad met de klantenservice van KPN. Alles wijst erop dat de oorzaak bij KPN ligt. Deze zeggen doodleuk dat het niet binnen support pakket ligt om ondersteuning te geven op gebied van vpn.
Het lijkt me in deze tijd toch een vereiste om een vpn client te kunnen gebruiken en ik dit moet toch mogelijk gemaakt worden bij provider? Zowel bij Tele2 als Odido werkte vpn uitstekend.
Het loopt dus op een dood spoor en kan zonder vpn niet mijn huidige abonnement blijven gebruiken. KPN trekt haar handen terug en als ik wil overstappen moet ik een paar honderd euro voor mijn resterende maanden sim only betalen.
Wat te doen?