Skip to main content

Goedemiddag,

 

Vorige week heb ik de Menzis gebeld via doorschakeldienst 1892, niet wetend dat ik hiervoor 1 Euro per minuut zou betalen. Dit werd niet gezegd aan het begin van de band. Groot was mijn verbazing dat ik op mijn factuur zag dat ik 53,- extra moest betalen. Vind het schandalig.

 

Graag zou ik hiervoor een oplossing willen hebben.

Mijn voorstel is de betaling voor deze extra servicedienst op te schorten.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Bart van Dalsen:disappointed_relieved:

 

Hallo @Kpnforumgebruiker dat is inderdaad een heel vervelende verrassing.

…niet wetend ... 1 Euro per minuut zou betalen. Dit werd niet gezegd aan het begin van de band ...

Dat zou wel moeten, de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft alle nummerinformatiediensten hiertoe verplicht.

Vind het schandalig.  Graag zou ik hiervoor een oplossing willen hebben.

Je richt je ongenoegen op de verkeerde partij. Je moet niet bij KPN zijn, maar wel bij deze onafhankelijke nummerinformatiedienst.

Advies: laat geen betaalachterstand ontstaan en betaal bij KPN tijdig het volledige bedrag.


Aanvulling, de medewerker van de servicedienst moet jou ook wijzen op de kosten voordat er doorverbonden wordt. 


Dat is gek. Want voordat je verbinding met die dienst krijgt wordt het tarief wel degelijk vermeld. Dat zijn ze namelijk bij wet verplicht. Als je dan doorverbonden wordt zonder de verbinding te verbreken lijkt het mij duidelijk dat je dat tarief op dat moment blijft betalen.

Hier staat KPN uiteraard buiten. De dienst 1892 is helemaal niet van KPN.

Mogelijk kun je bij 1892 een klacht indienen dat je er niet bij is verteld dat je via hun verbinding, en dus à € 1 per minuut, bent/wordt doorverbonden.

KPN kan hier echt niks mee. De rekening aan KPN kun je beter gewoon betalen. Als je storneert wordt je na één maand afgesloten wegens betaalachterstand. KPN moet dat bedrag ook gewoon aan die dienst afdragen namelijk. KPN kan aan hun niet zeggen “onze klant is het er niet mee eens".

Advies derhalve: i.i.g. de factuur aan KPN betalen.
Klacht indienen bij 1892 of je erbij neerleggen en je voornemen dat je je via nummerinformatiediensten nooit meer laat doorverbinden. Zodra je het nummer hebt wat je wilt verbinding verbreken en zelf bellen.


Bedankt voor de positieve reacties, hier kan ik wat mee!


Nog handiger. Gister ontdekt met m’n smartphone (heb ik net nog geen maand).

Ga naar detelefoongids.nl via de browser van je phone. Zoek de abonnee op. Zodra je dan klikt op ‘toon nummer’ wordt het telefoondeel opgestart met direct het nummer daarin. Vervolgens hoef je alleen nog op 'groen’ te klikken.