Skip to main content

Hi, 

Mijn nummer wordt door KPN maandag overgezet. Echter is mijn abonnement bij Youfone vandaag al gestopt. Nu moet ik 2 dagen zonder 5G leven, terwijl ik dit weekend juist veel van huis ben. Kan KPN het nummer ook vandaag nog overzetten? 
 

mvg, Pieter

@PieterW1103 , ik weet niet of het nu nog nut heeft, maar bel even met 0800 0402 of loop binnen bij een KPN winkel. Mogelijk kan men nog iets voor je doen.


Als a.s. maandag de afgesproken overnamedatum is, waarom stopt Youfone vandaag dan al?
Je hebt toch niet zelf opgezegd bij Youfone?
Normaal gesproken wacht je tot de oude simkaart ermee stopt en dan plaats je de simkaart van de nieuwe provider. Dan begint je nieuwe abonnement en heb je meestal meteen weer bereik.


Misschien omdat ik voor een E-Sim heb gekozen bij KPN? 
 

Ik lees net in ieder geval dit: 

  1. Het overzetten van je telefoonnummer gebeurt altijd op werkdagen tussen 09:00 en 16:00 uur. Je telefoonnummer overzetten in het weekend is niet mogelijk.

Dat laatste klopt, het overzetten gebeurt altijd op een werkdag. Daarom is het extra vreemd dat Youfone er vandaag al mee stopt. Dat zou pas a.s. maandag moeten zijn.


Hallo @PieterW1103 , ben je vandaag overgezet naar KPN en heb je nu weer een actieve verbinding?


Ja, alleen kan ik nog geen MB’s delen met mijn zusje. Heel irritant 


Hallo @PieterW1103 Mogelijk is het abonnement dan nog niet aangemeld voor de Husselvoordelen. Dat is nodig om MB’s te kunnen delen.
 

MB's delen lukt niet

Controleer eerst of beide KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres aangemeld zijn. Dit is een voorwaarde voor KPN Husselvoordelen en KPN Compleet voordelen. Via de MijnKPN app kun je dat gemakkelijk controleren via Profiel → Abonnementen → Voordelen bekijken.

Staat dit goed, maar lukt MB's delen toch nog niet? Dan ben je waarschijnlijk nog niet aangemeld voor KPN Compleet en/of KPN Husselvoordelen.

Meld je dan snel aan voor KPN Husselvoordelen:

  1. Ga naar onze website voor het aanmeldformulier.
  2. Scroll even naar beneden en vul jouw gegevens in. Je kunt tot maximaal 10 telefoonnummers aanmelden voor 1 KPN huishouden.
  3. Vink ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’ aan. En klik op ‘Check aanmelding’.
  4. Je krijgt van ons een bevestiging per sms/e-mail als jouw aanmelding klaar is.

bron:

 


Hi, wanneer ik de gegevens op de site invul krijg ik dit:Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen. 


Hi, misschien is de aanmelding zo kort na de overstap nog niet voltooid. Soms loopt dit proces vast en dan moet er ingegrepen worden. Je kan gratis bellen met KPN klantenservice op 0800-0402, dan kunnen ze even meekijken.


Hoi @PieterW1103, welkom op het forum en welkom bij KPN. Wat gek dat je al eerder was afgesloten door de vorige provider, normaal gesproken stopt het pas op het moment dat het nummer wordt overgezet. 

Het MB's delen is een van de Husselvoordelen zoals Ruud al noemt, daarvoor moeten beide nummers aangemeld zijn. Is het inmiddels toch gelukt via de link die hij gaf of via ons telefoonnummer? Op je forumprofiel staan geen gegevens, daardoor kan ik niet met je meekijken.


Ha Jasper, hopelijk kan jij mij verder helpen! Via de link is het nog steeds niet gelukt. Ik heb nu gegevens op mijn profiel gezet. Kan je kijken?


Dank je voor de gegevens @PieterW1103 . Beide nummers zijn op 24 juli al aangemeld voor de Husselvoordelen zo te zien, maar die aanmelding lijkt niet afgerond te zijn. Ik heb de aanmelding een duwtje gegeven en nu staat er dat het MB's delen per vandaag geactiveerd is.

Als je het nu in MijnKPN bekijkt zal de mogelijkheid er moeten zijn om MB's te delen!


Top! Dankje


Graag gedaan, als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.