Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ga binnenkort emigreren. Ik ga net over de grens wonen en met KPN is dat kommerenkwel. Mijn telefoon zoekt dan steeds naar het Nederlandse KPN of het Belgische Proximus waardoor ik de helft van de tijd geen bereik heb. Ik kan mijn doorlopend contract kosteloos opzeggen vanwege mijn emigratie echter dan verlies ik mijn nummer. Het prepaid alternatief gaat volgens de klantenservice niet op omdat ik mijn abonnement dan moet afkopen. Ik heb het gevoel dat hierbij misbruik van de situatie wordt gemaakt. Emigratie zou een geldige reden moeten zijn voor een kosteloze opzegging. En door middel van het prepaidkaarten ben ik bereid mijn Nederlands nummer te houden. Zeer zeker omdat ik ook gewoon nog in Nederland werk. Hopelijk is hier wel een mouw aan vast te knopen. Verneem graag van u.


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Prepaid zou ik zeker niet doen. Dat is veel duurder als je het nummer gewoon blijft gebruiken.

Zet het abo op een Nederlands adres (van een familielid of kennis). Mogelijk zal na verloop van tijd, langer dan 4 maanden buiten Nederland, een ‘band met Nederland’ gevraagd worden.

Zie Nederlands abonnement in ander land van de Europese Unie.

De telefoon zal altijd éérst zoeken naar het thuisnetwerk van de simkaart, in dit geval KPN. Maar is de ontvangst ‘net wel/net niet’ dan wordt het lastig.

"helft van de tijd geen bereik” kan ik niet helemaal plaatsen. Want je kunt zelf al rijdend een gesprek voeren van Nederland naar Frankrijk waarbij je diverse keren van land / zendmast / provider wisselt.
Derhalve: Heeft je telefoon tussendoor helemaal geen bereik?

Emigratie zou een geldige reden moeten zijn voor een kosteloze opzegging.

Sinds de Roam like Home regeling in Europa geldt dat alleen nog voor emigratie naar een land buiten de E.U. (blijkt gewijzigd :arrow_down: )


Hoi @Amine, welkom op het forum!
Ik moet @PeterG en mijn collega's hierin helaas even verbeteren. Ook bij de verhuizing naar een EU land kun je tegenwoordig je abonnement kosteloos opzeggen. Dit kun je normaliter doorgeven via www.kpn.com/emigreren.
Omdat je je nummer wilt behouden als prepaid kun je hierover het beste telefonisch contact opnemen met mijn collega's van de afdeling opzeggingen op 0800-0402. 

Voorheen was dit anders en kon je bij verhuizing binnen de EU je contract niet kosteloos ontbinden


Hoi Thomas, zie svp het bovenstaande. Ik heb tot twee keer toe gebeld. Uw collega's geven aan dat ik het doorlopend contract niet kosteloos mag opzeggen. Tenzij ik mijn nummer kwijt wil. Dan kan het wel. De overgang op prepaid gaat volgens uw collega's niet, daar kpn intern beleid hanteert. Overgang op prepaid zou betekenen dat ik mijn contract moet afkopen. Ik vind het ook een rare gang van zaken maar dit is tot tweemaal toe telefonisch gezegd. 


Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed, ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Goedemorgen Thomas, Done!


Thanks! Ik heb mijn collega's gemaild en verzocht je hierover terug te laten bellen maar ik weet niet precies hoelang dat gaat duren.
Ik maak hier ook een aantekening met mijn beredenering en een link naar dit topic in je dossier. Mocht je hierover bellen zijn de volgende collega's hier ook van op de hoogte.


Super Thomas. Dit lijkt me ook in lijn met hetgeen op jullie website wordt vermeld! Bedankt!