Skip to main content

Het nummer dat ik wil porteren is *************** . Ik heb een Iphone 15 telefoon met abonnement gekocht bij uw bedrijf. Ik heb aangegeven dat ik mijn nummer wilde porteren. Hiervoor moest ik een SMS verificatiecode ontvangen, wat niet lukte. Dit heb ik gedaan via de medewerker van de KPN winkel in Leeuwarden. Dit was voor oktober. Omdat mijn telefoon niet beschikbaar was, veranderden de data voor nummerbehoud steeds. Ik werd per e-mail op de hoogte gebracht van deze veranderende data. Op 21 november werd de telefoon bij mij afgeleverd. Op 23 november 2023 kreeg ik een e-mail dat het nummerbehoud tussen 11.00/16.00 uur zou plaatsvinden. Maar de nummeroverdracht vond ook op die datum niet plaats. In de doos van mijn telefoon zat één simvloer. Ik weet niet of mijn simkaart geactiveerd moet worden. Er stond niet beschreven hoe ik dit moest doen. Ik heb gezocht naar een oplossing voor mijn probleem op jullie website KPN.nl. ik las een topic genaamd simkaart activatie. daar werd gevraagd om een activatiecode met het simkaartnummer. Ik heb nooit een activeringscode ontvangen. Toen ik naar de verloren code optie ging, vroeg het om postcode verificatie. toen ik mijn postcode intypte, zei het dat er geen bestelling was. Ook toen ik inlogde op mijn account op de website KPN.nl, kon ik hem niet koppelen aan mijn account, terwijl ik wel een abonnementsovereenkomst had. maar ik denk dat het eerste probleem is dat mijn nummer niet is overgedragen. als iemand me belt, word ik nog steeds gebeld met mijn lycamobile simkaart. Volgens mij hebben Lycamobile en KPN geen afspraken gemaakt over nummerbehoud.

@BurakCavus  Voor een snelle reactie kun je bellen met de klantenservice 0800-0402 en aangeven dat je een medewerker wilt spreken.

Je kunt beter het mobiele nummer verwijderen in je topic


Voor een snelle reactie kun je bellen met de klantenservice 0800-0402 en aangeven dat je een medewerker wilt spreken.

Je kunt beter het mobiele nummer verwijderen in je topic

Helaas woon ik al 8 maanden in Nederland. Ik spreek geen Engels, ik spreek geen Nederlands. Het makkelijkste wat ik kan doen is een bericht schrijven en het vertalen met vertaalprogramma's. Ik heb een account aangemaakt op de Kpn.nl pagina. maar ik kan dit abonnement niet koppelen aan mijn account door de aankoop van de telefoon te zien. Ik ga naar de KPN winkel, het personeel dat daar werkt vertelt me dat er een code naar me opgestuurd zal worden en dat ik moet wachten.  De chatbot op de webpagina geeft mij de optie om het abonnement te koppelen of verder te gaan zonder data. Aangezien het abonnement niet verschijnt en ik het niet kan aansluiten, ga ik verder met de andere optie. Ik kan niet chatten met een echte medewerker. Er staat dat ik een afspraak moet maken om gebeld te worden. Ik kan niet praten! Ik kan niet praten! Ik kan niet praten! Er is niemand die ik kan vragen om voor mij te spreken. Het is een grote fout van KPN om geen communicatiekanaal te bedenken voor mensen in mijn positie. Ik stuurde een direct bericht naar het instagramaccount van KPN. Een medewerker daar gaf me een paar antwoorden, maar ik wachtte uren om te zien of ze zou antwoorden of een oplossing zou vinden.


"29.11.2023 tussen 11.00 en 16.00 uur zet mijn nummer over naar KPN" Deze sms is verzonden.  Ik hoop dat dit probleem is opgelost.


De sms die je gisteren hebt ontvangen geeft aan dat in de loop van vandaag jouw nummer alsnog wordt overgezet. Zodra je huidige simkaart niet meer werkt kun je die van KPN gaan gebruiken.Â