Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud naar andere provider lukt niet

• June 4, 2026
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Aanvraag nummerbehoud wordt steeds afgewezen door KPN, zowel direct (met afkoop resterende maanden) als na einde contract. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@den1705 hebje opgezegd n.a.v. de mail over de andere voorwaarden of anderszins?

Indien het 1e:

Als je binnen de in de mail gestelde termijn overstapt naar een andere provider met nummerbehoud, wordt dit gewoon door KPN geaccepteerd en aan de nieuwe provider de overstapdatum meegedeeld.

Indiens anderszins lezen we het graag

6 reacties

• Antwoord
  • June 4, 2026

Beste ​@den1705 hebje opgezegd n.a.v. de mail over de andere voorwaarden of anderszins?

Indien het 1e:

Als je binnen de in de mail gestelde termijn overstapt naar een andere provider met nummerbehoud, wordt dit gewoon door KPN geaccepteerd en aan de nieuwe provider de overstapdatum meegedeeld.

Indiens anderszins lezen we het graag

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@den1705 en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt! 

Ik sluit me aan bij het bericht van JanD. 🙂
Mocht het inderdaad anders zitten dan hoor ik graag weer van je en dan kunnen we verder meedenken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2026

contact eindigt per 1 september 2026. In de app staat dat het verlengbaar is per 01-01-2037 (?!). Dat is natuurlijk al vreemd. 

Alle aanvragen worden automatisch direct afgewezen met het verzoek het later opnieuw te proberen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dat soort data staat er meestal in als er een verlenging van het abonnement loopt bijvoorbeeld. Er wordt dan een fictieve einddatum opgegeven omdat het systeem, nadat de bestelling afgerond is, opnieuw moet laten zien wat de verlengdatum is. 

Mocht er geen bestelling open staan voor het mobiele abonnement, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken.
Mijn collega kan dan uitpluizen wat hier speelt en hopelijk lukt de aanvraag van nummerbehoud daarna wel!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2026

Ik heb nu meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN en andere providers maar niemand kan mij vertellen waar het precies fout gaat en hoe op te lossen.

In het bijzonder door KPN word ik ontzettend slecht geholpen aan de telefoon en meer dan "kan nu niet" komt er werkelijk waar niet uit. In feite wordt mijn telefoonnummer gegijzeld door KPN. 

Er is gewoon iets fout gegaan met het aanvragen van nummerbehoud (doet er niet toe door wie en hoe precies) en het enige wat ik vraag of de aanvraag ongedaan gemaakt kan worden zodat ik het opnieuw kan doen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat schiet niet op. 😕 Als mijn collega's er zelf niet uitkomen dan wordt er vaak een ticket aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Dit is ook niet gebeurd? 

Mocht er geen bestelling open staan voor het mobiele abonnement, dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken.

Zo niet, heb je dit dan ook al gedaan? Bij een belafspraak kun je van tevoren aangeven wat er speelt en zo kan mijn collega al wat uitzoekwerk verrichten voordat ze jou bellen. Hopelijk lukt het dan wel.